Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • polovinu svazku řapíkatého celeru
  • 1 cibuli
  • 1 mrkev
  • 1 bramboru
  • 1 lžíci slunečnicového oleje
  • petrželku na ozdobu a pečivo k podávání
1

V prvním kroku si oloupeme cibuli a česnek. Cibuli nasekáme nadrobno a česnek prolisujeme. V hrnci rozehřejeme slunečnicový olej. Přidáme cibuli a česnek a mírně stáhneme plamen, cibuli s česnekem necháme zvolna opékat. Mezitím si připravíme ostatní zeleninu. Mrkev a brambory oloupeme, omyjeme a nakrájíme na menší kostky. Řapíkatý celer opereme a nakrájíme na silnější plátky.

2

Jakmile cibule s česnekem zezlátne, přisypeme do hrnce ostatní zeleninu, kromě řapíkatého celeru, ten je hotový dříve, proto dáme ostatní zelenině náskok asi 5 minut. Zeleninu necháme krátce opékat, občas promícháme. Poté zalijeme vodou, přiklopíme pokličkou a přivedeme k varu. Vaříme asi patnáct minut doměkka. Po pěti minutách varu přidáme i řapíkatý celer.

3

Jakmile je všechna zelenina měkká, stáhneme hrnec z plamene. Pokud máme radši hustší polévky, ale nejsme příznivci zahušťování klasickou jíškou, můžeme použít ponorný mixér, kterým polévku nahrubo promixujeme. Stačí pouze krátce, aby v polévce zůstaly patrné kousky zeleniny. Nakonec ještě osolíme a opepříme a přidáme nasekanou petrželku. Rozdělíme na talíře a podáváme polévku samotnou nebo s pečivem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno