Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 4 brambory (varný typ C)
  • 2 lžíce másla
  • 50 ml mléka
  • sůl na dochucení
  • ½  plechovky nakládané kukuřice
  • 3 lžíce hrubozrnné hořčice
1

V prvním kroku je třeba oloupat všechny brambory. Opláchnuté je pak nakrájíme na středně velké kostky, vhodíme je do hrnce a zalijeme vodou, aby byly všechny ponořené. Hrnec přiklopíme pokličkou a přivedeme k varu. Brambory vaříme doměkka, podle velikosti kostek by měly být hotové do půl hodiny.

2

Mezitím si připravíme patřičné množství másla, vložíme ho do rendlíku nebo do hrnečku a rozehřejeme ho. Mléko pak také ohřejeme. Chutě se s bramborami lépe prolnou. Jakmile budou brambory měkké na skus, stáhneme je z plamene a slijeme z nich vodu. Ještě k horkým bramborám nalijeme rozehřáté máslo a mléko a rozštoucháme na hrubší kaši. Tu následně osolíme a ručním mixérem rozmixujeme dohladka.

3

V posledním kroku stačí přidat půl plechovky nakládané kukuřice a tři lžíce hrubozrnné hořčice. Důkladně promícháme, posypeme bylinkami a můžeme podávat.

4

Pokud byste však použili kaši od předešlého pokrmu, lze postup zredukovat na několik následujících bodů. V pánvi rozehřejeme trochu oleje nebo másla. Kaši přendáme na pánev, při vychladnutí zpravidla ztuhne a zhoustne, neřeďte ji však v panice ihned. Nejprve ji zkuste zahřát na pánvi, měla by lehce povolit a zřídnout. Pokud by byla i nadále příliš hustá, lehce ji nařeďte trochou zahřátého mléka. Do kaše následně přidejte kukuřici i hořčici a neustále míchejte. Nakonec ozdobte bylinkami a podávejte. At vám chutná!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno