Co je potřeba

  • 250 g hladké mouky
  • 140 g másla
  • 90 g moučkového cukru
  • 2 žloutky
  • špetka mletého hřebíčku
  • špetka mletého zázvoru
  • 1 kávová lžička octa
  • šťáva a kůra z 1 citronu
  • bílky a moučkový cukr na polevu
  • marmeláda na slepení
1

V misce promícháme hladkou mouku, moučkový cukr, hřebíček, zázvor a citronovou kůru. Do promíchané směsi přidáme žloutky, ocet, změklé máslo a citronovou šťávu. Vypracujeme hladké nelepivé těsto a necháme odležet alespoň hodinu v chladničce.

2

Odpočinuté těsto vyvalujeme na silikonové podložce přes pečicí papír. Při tomto postupu se těsto nemusí podsypávat moukou, nechytá se a dobře se s ním pracuje. Pokud používáte dřevěný vál, podsypte lehounce těsto moukou, přidáním většího množství mouky změníte chuť těsta. Těsto vyválejte na tloušťku asi 2 mm a vykrajujte velikonoční motivy.

3

Vykrájené tvary pokládejte na plech vyložený papírem na pečení a vkládejte do vyhřáté trouby. Pečeme několik minut při teplotě 180 °C. Jakmile začnou sušenky růžovět u okrajů, vyjměte je z trouby a nechte vychladnout.

4

Vychladlé sušenky polijte polevou. Vajíčka na fotografii jsou polité bílkovou polevou. Tu zhotovíte třením 1 vaječného bílku se 100 g moučkového cukru a ½ kávové lžičky škrobu. Poleva se tře do té doby, než je krásně lesklá a linka z ní se nerozpíjí. Tato poleva je vhodná i na perníčky.

5

Vzhledem k tomu, že je poleva velmi sladká, promazávejte cukroví kyselejším džemem nebo marmeládou. Stačí sladký džem rozředit šťávou z citronu nebo limety. Fotografované cukroví je s meruňkovým džemem, jehož barva se blíží vaječnému žloutku. Aby byla iluze půleného vajíčka dokonalá, je možné vykrojenou část naplnit barevným pudinkem. Hotové cukroví nechte několik dní rozležet.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (5 votes)