Co je potřeba

suroviny podle receptů
kuchyňské vybavení a zařízení

1

Lívance se tradičně připravují z kynutého těsta. Tím se liší od palačinek a omelet. V některých případech se do lívanců může místo droždí přidat kypřící prášek do pečiva. Lívance se smaží na lívenečníku nebo na kulaté pánvi.

2

Mrkvové lívance jsou větší či menší placičky smažené na lívanečníku nebo na pánvi. Připravují se buď pouze na mrkvové bázi, a nebo se mrkev přidává do litého těsta pro jejich zlehčení, chuťové ozvláštnění nebo i pro zvýšení nutriční hodnoty výrobku. Někdy jsou mrkvové lívance chuťově neutrální, někdy je přidané ingredience předurčují jako slané nebo sladké jídlo.

3

Mrkvové lívance kynuté, sladké: V tak třílitrovém hrnku rozpustíme v půl litru vlahého mléka dvě lžíce pískového cukru a půl kostky pekařského droždí. Rozmícháme. Přidáme 250 gramů jemně strouhané mrkve, jedno až dvě celá vejce, na špičku nože soli a tolik hrubé nebo polohrubé mouky, aby vzniklo sice husté, ale tekuté těsto. Okořeníme kůrou z poloviny kartáčem vydrhnutého citronu. Necháme půl hodiny kynout.

4

Rozpálíme tuk v lívanečníku nebo na pánvi. Naběračkou naléváme nakynuté těsto a po obou stranách opékáme do zlato hnědé barvy. Ještě horké sypeme skořicovým cukrem. Jíme buď samotné, nebo je mažeme tvarohem, ovocným tvarohem, dobrým džeme nebo ovocným rozvarem.

5

Mrkvové lívance kynuté, slané: Z půllitru vlahého mléka, půl balíčku droždí, jednoho vejce, 250 gramů jemně strouhané mrkve a hrubé mouky vytvoříme husté, ale stále tekuté těsto. Přidáme do něj na špičku kulatého nože soli a stejné množství cukru a jeden rozetřený stroužek česneku a trochu muškátového květu nebo oříšku. Do těsta můžeme přimíchat také asi 50 gramů jemně strouhaného sýra.

6

Na oleji nebo na sádle smažíme po obou stranách lívanečky, které potřeme dušeným špenátem a posypeme strouhaným sýrem. Nebo lívanečky podáváme jako přílohu k dušenému masu, dušené zelenině, případně k masu a k zelenině. Jsou chutné i jako studený zákusek.

7

Mrkvové lívanečky pochoutkové: Asi 300 gramů mrkve jemně nastrouháme. Rozmícháme s pěti celými vejci, 100 gramy nastrouhaného sýru typu eidam, dvěma lžícemi strouhánky (může být i chlebová), jedním česnekem a dvěma lžícemi mléka nebo smetany (podle toho, co máme). Dochutíme trochou soli, mletým pepřem, případně troškou muškátového oříšku. Máme-li zelenou petrželku nebo pažitku, můžeme jí hrst do těsta také rozsekat. Smažíme ve vyšší vrstvě rozpáleného oleje. Horké můžeme posypat sýrem. Podáváme jako pikantní chuťovku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)