Co je potřeba

  • 600–750 g vepřové kýty
  • 300 ml zeleninového vývaru
  • 1 větší cuketu
  • 5 větších jarních cibulek
  • 4 stroužky česneku
  • trochu oleje

Na omáčku budete potřebovat:

  • 4 lžíce rostlinného oleje + na opečení
  • 4 lžíce hrubozrnné hořčice
  • 1-2 lžíce dijonské hořčice
  • 3 lžíce medu
  • bylinky
1

V prvním kroku si nakrájejte vepřové maso na plátky a lehce ho naklepejte. Pokud máte větší plátky, po stranách udělejte každé dva centimetry menší zářez, aby se při pečení nekroutily.

2

Maso lehce osolte a opepřete z obou stran. Troubu předehřejte na 200 °C. Pekáč postavte nejprve na sporák, rozehřejte v něm trochu oleje a opečte na něm maso z obou stran, aby se hezky zatáhlo.

3

Jarní cibulky očistěte a nakrájejte na silnější kolečka. Česnek zbavte slupky a nakrájejte nadrobno. Cuketu oloupejte a nasekejte na menší kostky. Vše nasypte do pekáče k masu a podlijte asi polovinou vývaru. Vložte do trouby a pečte asi 50 minut do změknutí masa.

4

Mezitím si připravte hořčičnou omáčku. Všechny potřebné ingredience vyšlehejte metličkou, dokud se dokonale nepropojí. Asi v polovině pečení omáčku přilijte do pekáče, promíchejte a vraťte pekáč do trouby.

5

Nakonec stačí natrhat bylinky, skvěle se hodí třeba štiplavá pažitka nebo libeček. Opereme je a nasekáme na drobné kousky. Pokrm naservírujte s rýží a ozdobte bylinkami.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno