Co je potřeba

Co budeme potřebovat na salát:

  • ½  hlávkového salátu
  • 10 malých starých brambor
  • svazek ředkviček
  • 2 jarní cibulky
  • 1 mrkev
  • 200 g pečeného masa (dle chuti, výborné jsou i zbylé řízky)

Na zálivku si připravte:

  • ½ zakysané smetany
  • 1 lžíce dijonské hořčice
1

V prvním kroku si očistěte brambory, stačí je pečlivě umýt, péct se budou se slupkou. Brambory přeřízněte napůl a rozkrájejte na měsíčky. Plech vyložte pečicím papírem a nasypte na něj brambory. Pokapejte je olivovým olejem a rukama promíchejte, aby se všechny trochu obalily v oleji. Plech vložte do trouby předehřáté na 200 °C a pečte asi 40 minut, dokud nebudou brambory měkké.

2

Mezitím si připravte zeleninu. Hlávkový salát rozdělte na jednotlivé listy, opláchněte ho a osušte v odstředivce. Poté ho natrhejte do větší mísy. Jarní cibulky zbavte ovadlých částí, omyjte a nasekejte na kolečka. Z ředkviček odstraňte zelené zbytky natě, umyjte je a nakrájejte na menší kousky. Všechnu zeleninu smíchejte v míse.

3

Pečené maso, hodí se i zbylé řízky, nakrájejte na velikost sousta. Přisypte je do mísy k zelenině a promíchejte. Jakmile jsou brambory upečené, nechte je asi 10 minut zchladnout na plechu a ještě vlahé je nasypte k salátu. Na zálivku prošlehejte v misce dijonskou hořčici a zakysanou smetanu.

4

Nakonec přidejte připravenou zálivku k salátu a vše promíchejte. Díky tomu, že jsou brambory ještě trochu teplé, důkladně se v zálivce obalí a tím i skvěle salát dochutí. Případně můžete salát ještě dosolit a opepřit.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)