Co je potřeba

  • kedlubny
  • cibule
  • sůl 
  • kmín
  • syrový brambor na zahuštění
  • tuk pod cibulku
  • voda na podlití
  • ocet na dochucení
1

Nejprve si připravíme kedlubny. Oloupeme je a rozstrouháme na struhadle s většími oky. Pokud máme kedluben z dobrého zdroje, použijeme i malé lístky uprostřed bulvičky.

2

Na sádle nebo oleji dorůžova osmahneme drobně pokrájenou cibuli. Množství zvolíme podle toho, z kolika kedlubnů vaříme. Řídíme se stejným poměrem jako u klasického hlávkového zelí. Na zrůžovělou cibulku vsypeme rozstrouhané kedlubny, osolíme, okmínujeme a chvilku promícháváme. Pak přidáme malé množství vody, přikryjeme hrnec poklicí a zelí dusíme.

3

Na zahuštění si připravíme syrový brambor. Oloupaný a omytý brambor rozstrouháme na jemném struhadle. Následně jej vmícháme do poloměkkého kedlubnu a vaříme doměkka. Závěrem podle chuti dušený kedluben okyselíme octem.

4

K dušenému kedlubnu se hodí klasický kynutý nebo houskový knedlík. Knedlík uvaříme podle svého osvědčeného receptu. Doporučuji knedlík zadělat hodinu a půl před přípravou kedlubnového zelí, aby bylo vše hotové najednou. Zelí je opravdu rychlovka.

5

Z masa je ke kedlubnu nejlepší pečená krkovice. Krkovici pečeme jen lehce podlitou vodou, obsahuje dost tuku, který se vypeče a vytvoří dostatek šťávy na přelití. Krkovici jen osolíme, okmínujeme a posypeme syrovou pokrájenou cibulí. Cibule dodá masu dobrou chuť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (5 votes)