Co je potřeba

  • 1 l 12% smetany na vaření Kunín
  • 250 ml 30% smetany ke šlehání
  • 500 ml rumu Božkov
  • 8 žloutků
  • 1 Salko
  • 300 g cukru krupice
  • 1 vanilkový cukr
  • 1-2 čajové lžičky vanilkového aroma
1

Maminčin vařený vaječný likér je sice trochu finančně nákladný, ale za to opravdu výborný a na výrobu jednoduchý. Přichystáme se všechny suroviny potřebné k výrobě vaječného likéru. Kromě smetany na vaření a smetany ke šlehání také rum, vaječné žloutky, salko, cukr krupici, vanilkový cukr a vanilkové aroma na ovonění "vaječňáku".

2

Do většího hrnce nalijeme 12% smetanu, smetanu ke šlehání, žloutky, krupicový a vanilkový cukr. Na výrobu vaječného likéru použijeme elektrický šlehač a jen v rychlosti vše vyšleháme, aby se vaječné žloutky důkladně rozmíchaly

3

Hrnec postavíme na sporák, zapneme plotýnku na mírný ohřev, tj. na číslo 4, a za stálého mícháme metličkou směs zahřejeme na 80 °C (ne víc, aby se žloutky nezdrcly). Používám teploměr od šunkovaru. Kdo je bez teploměru, snad mu postačí moje rada, že jak se z hrnce začne kouřit, to bude ten pravý čas hrnec odstavit ze sporáku, a necháme zchladnout.

4

Do zchladlého základu přidáme rum, salko a vanilkové aroma. Teď vše důkladně za pomoci elektrického šlehače promícháme a přes jemné sítko přecedíme do mísy s nálevkou. Viz přiložený obrázek, který jsem pořídila při výrobě domácího vařeného vaječného likéru.

5

Teď už jen vařený vaječný likér slijeme do předem omytých lahví a je hotovo. Domácí vaječný likér skladujeme v chladu. V lednici nebo ve sklepě. Ještě teď si šetřím poslední půl lahve v lednici a to je od Vánoc už více jak měsíc, takže se nemusíte bát, že se zkazí.

Tipy

Smetanu na vaření můžete pro ušetření financí vyměnit za 1 l plnotučného mléka.

Varování

Pozor, abyste směs se žloutky nemíchali dlouho, jinak se vám žloutky srazí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.88889
Average: 3.9 (45 votes)