Jste zde

Jak připravit domácí vaječný koňak | recept

Lehké, 1 - 1000 Kč, 5 až 10 minut
30.11.2018 - 18:40

Vaječný koňak | recept. Domácí vaječný koňak je vynikající a lahodný likér, který podtrhuje a doplňuje vánoční atmosféru. Domácí vaječný koňak si můžete připravit sami a recept na přípravu vaječného likéru můžete upravovat dle svých chutí. Jak si připravit lahodný domácí vaječný koňak vám poradí můj následující recept. Snad Vám bude chutnat!

Co je potřeba

  • kondenzované slazené mléko – Salko 2 konzervy
  • vanilkový cukr – 1 sáček
  • 3 vaječné žloutky
  • rum – minimálně 4 dcl
  • miska na šlehání
  • tyčový mixér – šlehač trychtýř
  • lahev na vaječný likér
1

Vaječný koňak je na přípravu opravdu velmi jednoduchý. Vezměte misku a vylijte do ní 2 konzervy Salka. Přidejte 3 vaječné žloutky, 1 vanilkový cukr a rozšlehejte pomocí mixéru. Následně přidejte minimálně 3 dcl rumu a opět pomocí mixéru důkladně promíchejte a našlehejte.

2

Vaječný koňak můžete připravovat dle své chuti. Nejdražší složkou celého vaječného likéru je samozřejmě alkohol. Na přípravu doporučuji použít kvalitní rum. Množství rumu si určete dle své chuti a požadavků. Pokud máte raději silnější vaječný likér, pak přidejte ještě jednu konzervu kondenzovaného neslazeného mléka a rumu dejte alespoň 0,5 l.

3

Pokud chcete připravit nealkoholickou verzi vaječného koňaku pro děti, použijte 1 konzervu Salka a 1 konzervu neslazeného kondenzovaného mléka, přidejte více cukru. Na ozvláštnění chuti můžete přidat vanilkový lusk.

Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva Fotografie: Lenka Procházková
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (40 votes)

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Já připravuji vaječňák takto : Vyšlehám 6 žloutků s 10 dkg cukru a 1/4 l smetany ke šlehání a přidávám do 1 l plnotučného mléka svařeného se 2 vanilkovými pudinky, už vychlazeného. Nakonec přidám 10 vanilko- vých cukrů, 1/2 rumu a ještě chvílku šlehám. Pak sliju do láhví a dám do ledničky..... Je vynikající....
Já připravuji vaječný koňak ze 6ti žloutků vyšlehaných s jedním slazeným kondez.mlékem, přidám 1/4 l smetany ke šlehání - svařené a vychladlé, zrníčka z jednoho lusku vanilky a vanilk,.luskem a 1/2 l rumu. Je vynikající
Zdravím všechny! Vaječný konak? 1slazené konden.mleko,3 žloutka,1 vanilka,1/2 litru rumu. Nebudete litovat (pro dospělé) Muži i ženy tenhle konak milují! Ina
Zdravím všechny ... :-) Já dělám vaječný koňak velmi podobně, jen žloutků dávám víc.... je to přece VAJEČNÝ koňak... na dvě Salka dávám 10 žloutků a celý rum 0,5l... šlehám žloutky s rumem a pak přidám salko.... takto připravený Vaječňák se jen tak nezkazí. Pokud přežije Vánoce, tak v lednici uchovaný v uzavřené lahvi se dá pít ještě v létě.... časem houstne. Výborný je do kávy... jen nesmí být moc horká, aby se díky žloutkům nesrazil....
Zdravím.V lednici tři týdny určitě.
Nahoru