Co je potřeba

Těsto:

  • 250 g hladké mouky
  • 150 g hery
  • 2 polévkové lžíce oleje
  • 30 ml růžové vody

Náplň:

  • 250 g datlí
  • 30 g másla
  • 2 kávové lžičky perníkového koření
1

Těsto se skládá jen z mouky, tuku a růžové vody. Nevím, odkud se k nám tento recept dostal, ale růžová voda je častou součástí orientálních cukrovinek. Dostane se běžně koupit v cukrářských potřebách nebo internetových obchodech. Všechny ingredience smícháme a hněteme tak dlouho, dokud nevznikne hladké, vláčné, nelepivé těsto. Těsto zabalíme a necháme v chladu přes noc odležet.

2

Na náplň si najemno v kuchyňském robotu rozsekáme datle. Okořeníme je perníkovým kořením, přidáme máslo a zpracujeme v tuhou hmotu. Trochu déle trvá, než se zapracuje máslo, ale vydržte, stojí to za to.

3

Z těsta tvoříme kuličky a z náplně také, ale o něco menší. Paličkou na maso kuličku z těsta zploštíme, vložíme kuličku datlové náplně a zabalíme. Položíme na plech a paličkou na maso se vzorovanou stranou lehce přimáčkneme. Papír na pečení není nutný, pečivo se vůbec nelepí. Místo placiček se mohou dělat oválky a vzorovat se dá čímkoli, třeba struhadlem.

4

Cukroví z datlí pečeme při teplotě 200 °C asi po dobu 20 minut. Po vychladnutí cukrujeme. Jsou velmi křehké a jsou ihned k jídlu. Ať vám chutná!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (10 votes)