Co je potřeba

  • 80 g pudingového prášku s pistáciovou příchutí (2 balení)
  • 20 g másla nebo Hery
  • 120 g hladké mouky
  • 70 g moučkového cukru
  • 1 žloutek
  • krém na slepování
  • čokoládu na polevu
1

Do misky si připravte prosátou hladkou mouku, 2 sáčky pudingového prášku, moučkový cukr a tyto přísady spolu dobře promíchejte. Pak přidejte žloutek a na lístky pokrájený změklý tuk.

2

Všechny přísady zpracujte v těsto. Zpočátku se zdá, že suroviny nejdou spojit, ale vydržte. Chce to trochu síly a čas. Pak vznikne pružné nelepivé těsto. Těsto nechte v lednici alespoň hodinu odpočinout. Můžete ho také připravit dopředu, zabalené ve folii vydrží v lednici 3 dny.

3

Z odpočinutého těsta vyválíme pomocí kuchyňského válečku plát silný asi 2 mm. Těsto nepodsypáváme moukou, pracujeme na silikonovém válu nebo papíru na pečení. Těsto vyvalujeme také přes papír. Přidáním mouky se sníží kvalita těsta.

4

Formičkou vykrajujeme různé tvary a přeneseme je na plech vyložený papírem na pečení. Cukroví pečeme v předem vyhřáté troubě při teplotě 180 °C. Cukroví bude světle zelené, musíte hlídat, aby příliš nezhnědlo.

5

Cukroví plníme krémem a poléváme čokoládovou polevou. Já nechávám některé kousky bez polevy, jen čokoládou naznačím u stromečku kmínek. Pomocí bílé čokolády můžete vytvořit i „zasněžený“ stromek. Cukroví potřebuje týden k rozležení a změknutí.

Tipy

Podle příchuti pudingového prášku bude chutnat hotové cukroví. Pistáciový puding můžete zaměnit za jakýkoliv jiný. Pro cukroví bez příchuti přidejte místo pudingového prášku kukuřičný nebo bramborový škrob.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.25
Average: 3.3 (4 votes)