Co je potřeba

  • 1200 g hladké mouky (750 g pšeničné a 450 g žitné)
  • 420 g moučkového cukru
  • 250 g tuku (používám nejraději margarín Hera nebo Zlatá Haná )
  • 6 ks vejce
  • 8 polévkových lžic medu
  • 3 polévkové lžíce kakaa
  • 1–2 polévkové lžíce perníkového koření
  • 1 ks vanilkový cukr
  • 3,5 lžičky sody
1

Nejprve si připravíme těsto na perníčky. Začneme sypkými surovinami. V míse si promícháme mouku (kombinujeme pšeničnou a žitnou), moučkový cukr a vanilkový cukr, kakao s kořením a sodou.

2

V obyčejném rendlíku si rozpustíme tuk s medem a přivedeme k varu. Použít můžete jakýkoli včelí med, který máte doma. V některých receptech na perníčky se med neohřívá, ohřívání medu se mi však při pečení vánočních nebo velikonočních perníčků už mnohokrát osvědčilo.

3

Rozpuštěný tuk vlijeme do mouky a metlami promícháme. Dostaneme nejprve sypkou směs podobnou drobence. Pak přidáme všechna vejce, která nejprve promícháme. Vypracujeme těsto a v potravinové fólii jej necháme 1 až 3 dny odležet.

4

Než začneme rozvalovat těsto, pořádně si ho po částech propracujeme. Pak těsto rozválíme na 3 až 4 mm silnou placku, z které pomocí vykrajovátek vykrajujeme požadované tvary perníčků. Vykrajované perníčky pokládáme na plech vyložený pečicím papírem.

5

Perníčky pečeme v troubě při teplotě 190 °C. Po vyjmutí z trouby je necháme vychladnout na plechu, po vychladnutí je potíráme směsí rozšlehaného vajíčka s kapkou citronové šťávy.

6

Perníčky nakonec zdobíme bílkovou polevou. Recept na bílkovou polevu naleznete zde: Jak udělat bílkovou polevu na zdobení perníčků | recept nebo se můžete nechat inspirovat recepty na zdravější polevy na vánoční cukroví, které naleznete v následujícím článku: Jak připravit zdravější polevy na vánoční cukroví | recepty.

Tipy

Vajíčko před potíráním doporučuji přecedit přes jemné sítko, aby se lépe roztíralo a nenechávalo šmouhy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (44 votes)