Co je potřeba

Na piškot:

  • 5 celých vajec
  • 5 polévkových lžic polohrubé mouky
  • 5 plévkových lžic krupicového cukru
  • trochu kakaa

Na krém:

  • 1/2 l mléka
  • 1 vanilkový pudink
  • 80 g cukru
  • 250 g tvarohu v kostce
  • 3 banány

Nahoru:

  • 250 ml smetany ke šlehání
  • strouhaná čokoláda
  • banány
1

Nejprve si připravíme piškotové těsto. Vejce rozklepneme a oddělíme bílky od žloutků. Bílky dáme do vyšší nádoby a ušleháme z nich pevný sníh. Sníh musí tvořit „špičky“ a nesmí z nádoby otočené dnem vzhůru vypadnout. Sníh ušleháme těsně před tím, než ho budeme zpracovávat, nesmí delší dobu stát, klesl by. Ke žloutkům přidáme cukr a utřeme je do pěny. Žloutky změní barvu a pěkně nabydou. Vmícháme do nich mouku, trochu kakaa a nakonec ušlehané bílky. Sníh do těsta jemně vpracujeme překlápěním vařečky. Hotové těsto pomocí stěrky rozetřeme na plech s vyšším okrajem, který jsme vymazali tuhým tukem a vysypali polohrubou moukou. Plech vložíme do předem vyhřáté trouby a pečeme při teplotě 190 °C několik minut . Po upečení necháme piškot vychladnout.

2

Zatímco piškot chladne, uvaříme si vanilkový pudink běžným způsobem a necháme ho v chladu vystydnout. Do studeného pudinku rozmixujeme 3 banány a kostku tvarohu. Banány nemusíme dávat nebo jich můžeme dát i víc, záleží na vás. Tento krém rozetřeme na těsto. Doporučuji těsto před nanesením krému lehce potřít marmeládou, aby se nerozmočilo.

3

Do tvarohového krému vmáčkneme podélně překrojené banány a potřeme ušlehanou šlehačkou. Máte-li rádi pařížskou, dejte pařížskou, s banány se výborně doplňuje. Smetanu můžete také rozdělit a část připravit jako pařížskou a zbytek nechat bílý. Do šlehačky je možné zašlehat ztužovač, já ho nepoužívám. Ale komu nevadí, může ho přidat ke šlehačce. Řezy budou při krájení lépe držet tvar.

4

Nakonec povrch moučníku posypeme strouhanou hořkou čokoládou nebo Grankem. Necháme vychladit a krájíme na kostky. Tento jednoduchý moučník snadno obměníte přidáním jiného druhu ovoce.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (9 votes)