Co je potřeba

- 500 g měkkého tvarohu v kostce - 180–200 g krupicového cukru - 4 celá vejce - 250 g vařených brambor - 100 g másla nebo Hery - vanilka nebo vanilkový cukr - rozinky podle uvážení

1

V misce utřeme změklý tuk s cukrem. Je to poměrně velké množství cukru vzhledem k tuku, jde to ztuha a nebude to utřené do pěny. Pro naše účely to ale stačí. Když se nám spojí tuk s cukrem, přidáme žloutky ze čtyř vajec a vanilku nebo vanilkový cukr. Ušleháme vše dohromady.

2

Do ušlehané směsi tuku, cukru a žloutků přidáme jemně rozstrouhané vařené brambory, tvaroh a rozinky podle uvážení. Rozinky můžete vynechat nebo je nahradit jinými druhy sušeného ovoce, pokrájeného na kousky. Všechny suroviny v misce pořádně promícháme, vznikne polotuhá hmota s rovnoměrně rozloženými rozinkami.

3

Z odložených bílků ušleháme sníh. Aby byl sníh dostatečně pevný, přidejte zrnko soli nebo kapku citronové šťávy. Pevný sníh nevypadne z nádoby, když ji otočíte dnem vzhůru. Ušlehaný sníh vmíchejte do těsta. Lehce vařečkou těsto a sníh překládejte, nemíchejte, sníh by mohl „klesnout‘.

4

V dalším kroku do vymazaného a vysypaného pekáče s vyšším okrajem naneste pomocí stěrky připravené těsto. Pekáč vymažte tuhým tukem, nevymazávejte jej olejem. K vysypání pekáče použijte kokosovou moučku, strouhané ořechy nebo sojovou mouku.

5

Koláč se peče v předem vyhřáté troubě při 180 stupních asi 25 minut. Upečený moučník se začne odtrhávat od okrajů pekáče. Po vychladnutí nazdobíme. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (12 votes)