Co je potřeba

  • 300 g kuřecího masa
  • 1 okurka hadovka nebo přiměřený počet větších nakládaček
  • 4 středně velká rajčata (cherry rajčata )
  • 4-5 středně velkých vařených brambor
  • 5 lžic majonézy
  • 5 lžic bílého hustého jogurtu
  • vinný ocet na dochucení (podle potřeby, někdy není třeba)
  • sůl
  • mletý pepř
  • libovolná zelená nať
1

Na salát se hodí jakékoli kuřecí maso. Já ho většinou připravuji z pečených kuřecích prsou nebo i krůtího masa. Z masa je třeba odstranit kůži a případně ho vykostit. Maso musí být studené. Dále potřebujeme rajčata, mohou být klasická i cherry, s výraznější chutí. Stejné je to s okurkou, do salátu dejte buď hadovku nebo přerostlé nakládačky. Řiďte se tím, co máte k dispozici. 

2

Zeleninu omyjte a osušte. Okurky můžete oloupat, ale nemusíte, záleží na vás. Nakrájejte ji na kostky. Z rajčat odstraňte semínka a rovněž je pokrájejte na menší kousky. Všechny přísady v salátu by měly být nakrájeny na přibližně stejné kousky.

3

Vařené brambory oloupejte a protlačte kolečkem na brambory nebo nakrájejte nožem. Do misky vložte nakrájené maso, přidejte zeleninu, sůl, pepř a promíchejte

4

Zvlášť smíchejte majonézu s hustým bílým jogurtem a následně tuto směs vmíchejte do salátu. Ochutnejte, případně dosolte a ochuťte vinným octem. Někdy není třeba ocet přidávat, záleží na kyselosti jogurtu. Pro větší pestrost salátu je možné přidat zelenou nať cibule, pažitku nebo petržel. Salát podáváme studený po krátkém odležení (cca 30 min.) v chladničce. Nechte si chutnat!

Varování

Osobám s citlivým žaludkem nebo nemocným žlučníkem doporučuji okurky i rajčata oloupat. Rajčata se snadněji loupají, spaří-li se horkou vodou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)