Co je potřeba

- hrnek kuskusu
- 2 hrnky vody
-1/4 grilovaného kuřete (prsa)
- 3 větší rajčata
- 1 paprika
- 3 jarní cibulky s natí
- polovina hlávky ledového salátu
- 3 polévkové lžíce olivového oleje
- 2 stroužky česneku
- sůl
- 1,5 polévkové lžíce octa (vinný, jablečný, ovocný) nebo citronové šťávy

1

Kuskus je původem severoafrická těstovina. Je to spařená krupice tvarovaná do malých kuliček. Kuskusu je více druhů, podle toho, z jaké suroviny je výchozí krupice. V obchodech většinou najdeme kuskus instantní, který se nevaří a je tedy bleskově připraven.

2

Základní pravidlo pro přípravu kuskusu je 1 díl kuskusu a 2 díly vody. Množství odměřujeme nejlépe hrnkem. Kuskus vsypeme do mísy a zalijeme horkou vodou. Přiklopíme poklicí a až se veškerá voda vstřebá, kuskus je hotový a připravený k dalšímu použití. Kuskus můžeme zalít i masovým nebo zeleninovým vývarem, náš recept ale vyžaduje vodu.

3

Grilované kuře, může být i zbytek z předešlého dne, pokrájíme na drobné kousky i s kůží. Ten kdo kůži nemá rád, nebo ji odmítá v rámci diety (obsahuje velké množství tuku), ji klidně může odstranit.

4

Rajčata překrojíme a odstraníme semínka. Papriku nakrájíme na tenké proužky a cibulku s natí na malé kousky. Místo klasických rajčat můžeme použít cherry rajčata, mají velmi intenzivní rajčatovou chuť. Ty stačí překrájet na půlky bez odstraňování semínek. Ledový salát nožem překrájíme na proužky a několik celých listů necháme stranou. Na ně budeme pokládat hotový salát.

5

Z olivového oleje, soli, česneku a octa ušleháme zálivku na salát. Olej by měl být co nejkvalitnější. Ocet zvolíme jakýkoliv, jen se vyvarujte běžného 8% lihového octa. Salát zi zaslouží kvalitnější, třeba i balsamico. Česnek do zálivky protlačíme lisem a všechny ingredience šleháme metličkou do krémové konzistence.

6

Kuskus, nakrájenou zeleninu a zálivku promícháme v míse. Kuskus se rád slepuje, proto suroviny promícháme důkladně. Nakonec přidáme část kuřecích kousků a znovu promícháme. Trochu pokrájeného kuřete si necháme stranou na ozdobu.

7

Hotový salát servírujeme na celém listu ledového salátu. Povrch ozdobíme zbytkem pokrájeného kuřete a nasekanou zeleninou. Podle chuti můžeme sypat koprem nebo zelenou petrželkou.

8
9
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)