Co je potřeba

  • 2 kg okurek
  • Voda na nálev dle potřeby
  • Sůl (na 1 litr vody asi 40 g soli)
  • Čerstvé bylinky – kopr, bazalka, estragon, bobkový list nebo jiné oblíbené bylinky
  • 1 lžička hořčičného semínka
  • 1 lžičku celého pepře
  • Vinné, dubové či višňové listy (celkem asi hrst)
  • Zavařovací sklenice
1

V okurkách díky tomuto způsobu zpracování zůstane mnoho cenných látek a mají řadu léčivých účinků získaných mléčným kvašením. Rychlokvašky ozdravují střevní mikroflóru, pomáhají snižovat hladinu cholesterolu, zlepšují imunitu a slouží jako prevence před vznikem některých druhů rakoviny.

2

A jaký je postup?

Okurky důkladně omyjeme a propícháme je vidličkou. Urychlíme tak proces kvašení a podpoříme vstřebání chutí do okurek.

3

Na dno čisté sklenice nasypeme část omytých vinných, višňových či dubových listů nebo jejich kombinaci, koření a čerstvých bylinek. Do sklenice poté střídavě vrstvíme okurky, čerstvé bylinky a koření. Okurky do sklenice pečlivě urovnáme. Poslední vrstvu budou tvořit listy, kterými překryjeme povrch okurek.

4

Poté obsah zalijeme vychladlým lákem, který připravíme rozmícháním soli v převařené vodě.

5

Nakonec stačí okurky zatížit čistým plochým kamenem nebo talířem. Sklenici poté zavíčkujeme nebo překryjeme utěrkou a umístíme ji na větrané místo při pokojové teplotě. Rychlokvašky můžete konzumovat asi za 7-10 dní. Poté je skladujte i s lákem v chladu.

Tipy
  • Rychlokvašky můžete ochutit také křenem, chilli papričkami nebo česnekem.
  • Lák z rychlokvašek nemusíte vylévat, je možné jej pravidelně pít a využít tak jeho skvělé léčivé účinky.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (4 votes)