Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

- půlka avokáda
- 1 červená cibule
- 4 velké listy ledového salátu
- červená paprika
- 2 polévkové lžíce hrubozrnné hořčice
- 2 lžíce olivového oleje
- bageta
- máslo nebo olej na opečení bagety
- sůl a pepř na dochucení

1

Avokádo nejprve opatrně zbavíme slupky. Pokud je avokádo dobře uzrálé, měla by jít slupka od dužiny poměrně snadno. Avokádo pak podélně rozřízneme, dostaneme se na tvrdou pecku, od níž dužinu postupně oddělíme. Dužinu pak nakrájíme na středně velké kostky, tak aby v salátu jemná avokádová chuť patřičně vynikla.

2

Cibuli oloupeme, překrojíme ji na půl a krájíme na půlměsíčky. Poté prsty oddělíme jednotlivé proužky. Do větší hluboké mísy nasypeme nakrájené avokádo a přidáme k němu připravené cibulové proužky.

3

Listy ledového salátu propláchneme a natrháme do mísy. Obě lžíce olivového oleje nalijeme na salát a přidáme patřičné množství hrubozrnné hořčice. Červenou papriku očistíme a nakrájíme na drobné proužky. Nakonec salát osolíme a opepříme. Všechny ingredience důkladně promícháme.

4

Na posledním místě si připravíme bagetu. Ve středně velké pánvi si rozehřejeme asi 2 lžíce másla nebo podobné množství rostlinného oleje. Pravdou je, že olej je jistě zdravější varianta, ale pečivo opečené na másle chutná prostě lépe. Bagetu si tedy rozkrájíme na kostičky, vhodíme ji na pánev a opečeme dozlatova.

5

Pečivo opékáme až jako poslední. Pokud si salát připravujeme několik hodin dopředu před podáváním, tak pečivo k salátu přidáme až těsně před konzumací. Jedině tak si zajistíme, že pečivo zůstane křupavé a nezvlhne. Opečené kostky z bagety pak vsypeme do připraveného salátu, rychle promícháme a ihned podáváme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno