Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 2 brambory
  • 1 cibuli
  • 3 stroužky česneku
  • 1 lžíci rostlinného oleje
  • hrst ovesných vloček
  • 1 mrkev
  • kousek cukety
  • 1 malou petržel
  • kousek celeru
  • sůl a pepř na dochucení
  • cca 1 čajovou lžičku majoránky
  • snítku petržele na ozdobu
1

V prvním kroku si oloupeme cibuli a česnek, cibuli rozřízneme na dvě poloviny a nakrájíme ji na plátky, česnek nasekáme nadrobno. V hrnci rozehřejeme olej a cibuli s česnekem na něm necháme zesklovatět.

2

Mezitím si oloupeme brambory, mrkev, cuketu, petržel i celer. Všechnu zeleninu pak nakrájíme na kostičky. Když cibule zesklovatí, přisypeme do hrnce vločky a necháme je krátce opražit. Je třeba však stále míchat, vločky se rády přichytávají a následně i připalují. Zčernalé kousky by byly v polévce nejen nevzhledné, ale také by podstatně narušily její chuť.

3

V dalším kroku pak přidáme do hrnce všechnu zeleninu včetně brambor, krátce opečeme a zalijeme vodou tak, aby byly všechny suroviny ponořeny. Hrnec přiklopíme pokličkou a polévku přivedeme k varu.

4

Jakmile budou všechny ingredience měkké, trvá to podle velikosti kousků přibližně 15-20 minut, stáhneme z plamene. Osolíme, opepříme, přidáme sušenou majoránku a zamícháme. Petrželku si opereme a nasekáme ji nadrobno, nasypeme ji do polévky a můžeme podávat. Přeji dobré chutnání!

Tipy

Pokud byste polévky nechali uležet do druhého dne, neděste se, že vám dost zhoustne, při ohřevu následně zase zřídne, případně ji jednoduše trochu nařeďte, aby vám konzistence vyhovovala.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno