Co je potřeba

- letní jablka
- cukr
- zázvor
- citronová šťáva

1

Omytá jablka překrájíme na čtvrtky a vložíme do široké nádoby. Jablka nevykrajujeme (jen červivá ano) ani neodstraňujeme slupku a jádra. Varem se z jádřince uvolní pektin, který způsobuje houstnutí výrobku. Z nezralých jablek se průmyslově pektin vyrábí. Čím zralejší plody jsou, tím nižší obsah pektinu obsahují a tím delší bude doba varu. Jablka v kastrolu lehounce podlijeme vodou a přiklopíme poklicí. Dáme vařit.

2

Jablka se za nějakou dobu úplně rozvaří na kaši. Doba záleží na množství zpracovávaného ovoce. Horkou jablečnou kaši protlačíme přes síto pomocí stěrky nebo pasírovacího nástavce na ruční mixér. Pracujeme s horkým rozvarem, ten se lépe protlačí přes síto. Se studeným to jde hůře.

3

Na sítu zbydou tvrdá jádra a zbytky stopek, slupek a jadřinců. Čistou jablečnou kaši vložíme zpět do nádoby a za stálého míchání odpařujeme přebytečnou vodu. Když se kaše zahustí, je čas přidat cukr, zázvor a citronovou šťávu. Cukr přidáváme podle chuti a sladkosti jablek. Zázvor jemně nastrouháme nebo použijeme konzervovanou zázvorovou pastu. Na 1 kg jablečné kaše přidáváme 2 navršené kávové lžičky čerstvého zázvoru a šťávu z poloviny citronu.

4

Džem odpařujeme do takové hustoty, aby z vařečky odpadávaly kusy hmoty, nesmí stékat (viz ilustrační fotografie). Hustotu také zkusíme kápnutím džemu na studený talířek, který si předem vychlaďte v chladničce.
.

5

Až dosáhnete požadované hustoty, naplňte sklenice a uzavřete uzávěrem. Pokud jste přidali dostatek cukru, který je konzervant, nemusíte zavařovat. Pokud jste si vyrobili méně sladký džem, raději ho zavařte při 80 °C po dobu 20 minut. Džem je výborný do buchet nebo jen tak na lžičku. Zázvor mu dodá pikantní aromatickou chuť.

6
7
Tipy

Tímto postupem a záměnou jablek za hrušky si uvařte džem z hrušek a zázvoru. Je vynikající.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.833335
Average: 4.8 (6 votes)