Co je potřeba

  • 400 g  polohrubé mouky
  • 170 g krupicového cukru
  • 2 kelímky (2 x 150 g) bílého jogurtu
  • 1 kelímek od jogurtu oleje
  • 1 kelímek mléka
  • 1 celé vejce
  • 2 polévkové lžíce marmelády
  • vanilkový cukr
  • 1,5 balíčku prášku do pečiva
  • hrst rozinek
  • tuk a posyp na formu
1

V misce si nejprve promícháme všechny sypké přísady – mouku, cukr, vanilkový cukr a pečivový prášek. Pak přidáme vše ostatní. Na značce jogurtu nezáleží, může být jakýkoli. Marmeláda nebo džem se hodí z každého ovoce nebo ovocné směsi, záleží na tom, co máte. Rozinky doporučuji předem namočit v rumu nebo ovocné šťávě. Vyplatí se mít je naložené dopředu ve spíži. Vydrží dlouho a máte je ihned k dispozici.

2

Veškeré ingredience dobře promícháme ručně či za pomoci kuchyňských přístrojů. Zejména tužší džemy pečlivě rozmíchejte, aby nezůstaly hrudky v těstě. 

3

Bábovkovou nebo jinou formu vymažte tukem (nehodí se olej) a vysypte strouhankou, kokosem, mletými ořechy nebo mandlemi. Já osobně vysypávám trochu větší vrstvou mletých mandlí a hotovou bábovku již necukruji.

4

Bábovku pečte v předem vyhřáté troubě při teplotě 170 °C asi 45 minut. Před vyjmutím z trouby zkuste špejlí, zda-li je bábovka dobře propečená (dřívko zůstane suché, těsto se na něj nenalepí). Po několika minutách bábovku vyklopte, jde to velmi lehce. Podle chuti pocukrujeme, polijeme čokoládou, polevou nebo necháme jen tak. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)