Co je potřeba

  • 250 g másla nebo jiného tuku na pečení
  • 250 g moučkového cukru
  • 750 g hladké mouky
  • 1 polévková lžíce drceného fenyklu
  • 3 celá vejce
  • ořechy, fenykl, anýz, cukr nebo cukrový máček na posyp
  • vejce na potření
1

Mouku promíchejte s cukrem a tlučeným fenyklem. Některé staré receptury uvádějí místo fenyklu anýz, rozhodněte se sami, čemu dáte přednost. Obě koření mají podobnou sladkou chuť. Přidejte změklé máslo nakrájené na kousky a 3 celá vejce. Vypracujte těsto podobné lineckému.

2

Těsto se nelepí a nemusí se při dalším zpracováváním podsypávat moukou. Vyvalujte ho na silikonové nepřilnavé podložce nebo mezi dvěma papíry na pečení. Těsto vyválejte na plát silný asi 3 mm. Celý plát těsta potřete rozšlehaným vejcem, posypte ořechy a válečkem je zamáčkněte do těsta. Pomocí rádla nakrájejte proužky. 

3

Pégny se pečou na obrácené formě srnčího hřbetu. Formu lze nahradit například plechovkou, sklenicí nebo válečkem obaleným alobalem. Jestliže chcete (lépe vypadá) pečivo drobnější, pečte ho na trubičkách k pečení kremrolí. Před vložením do trouby pečivo posypte krupicovým cukrem. Pečte při teplotě 190 °C asi 12 minut. Čas je orientační, přizpůsobte ho dle potřeby. Pégny musejí zrůžovět.

4

Pégny mají výbornou kořeněnou chuť samy o sobě, koření v těstě na dochucení stačí. Pokud nelpíte na tradici, vynechte sypání povrchu pečiva drceným kořením a cukroví sypte barevným máčkem. Drobné kousky, pečené na trubičkách pro kremrole, vypadají (a chutnají) dobře.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (5 votes)