Co je potřeba

  • 35 g másla nebo Hery
  • 1 celé vejce
  • kostka (250 g) měkkého tvarohu
  • 50 g strouhanky
  • 70 g hrubé mouky
  • lžička prášku do pečiva
  • špetka soli
  • ovoce na plnění
  • tvrdý tvaroh
  • moučkový cukr na posyp (kdo chce a může)
  • máslo na přelití porcí
1

V misce promíchejte odměřené množství strouhanky, hrubé mouky, soli a prášku do pečiva (na doprovodných fotografiích připravuji dvojnásobnou dávku).

2

K dobře promíchané sypké směsi přidejte tvaroh, vejce a změklý, pokrájený tuk. Zpočátku pomocí vařečky, později rukama, vypracujte těsto. Těsto se trochu lepí, ale to je v pořádku. Jestliže máte pocit, že se lepí moc, přidejte mouku. Hodně záleží na obsahu vody v tvarohu.

3

Z těsta vytvořte váleček a nožem ho nakrájejte na kousky. Velikost zvolte podle uvážení, někdo má rád ovoce jen s tenkou vrstvou těsta, jiný si oblíbil knedlíky vydatnější. Vypeckujte ovoce a je-li příliš kyselé, lehce ho řeznou stranou obtiskněte v krupicovém cukru. Diabetici tento krok vynechají, ale mohou příliš kyselé ovoce osladit práškovým sladidlem pro ně vhodným.

4

Kuchyňskou desku poprašte moukou a jednotlivé kousky těsta zploštíte na takovou velikost, abyste do něj zabalili ovoce. Pak pomoučenýma rukama utvořte kulaté knedlíčky. Knedlíčky vhazujte do vroucí vody, ihned je zamíchejte, aby se nepřichytily ke dnu, vařte asi 6-8 minut podle velikosti. Z jedné dávky (250 g tvarohu) budete mít 14 knedlíků se silnějším těstem a náplní ze švestek nebo 14 knedlíků z meruněk a tenkého těsta. Sypeme strouhaným tvrdým tvarohem, přelijeme rozpuštěným máslem a kdo chce a může, osladí si moučkovým cukrem. I bez sladkého posypu jsou vynikající. Nechte si chutnat!

Tipy

Ovocné knedlíky nemusíte sypat jen strouhaným tvarohem. Na švestky je výborný mletý mák a strouhané vlašské ořechy, meruňkové knedlíky můžete obalit v mandlích opražených na másle, třešňové jsou dobré polité rozpuštěným máslem se skořicí a borůvkové zkuste posypat strouhaným perníkem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (6 votes)