Jste zde

Jak upéct nadýchané bramborové muffiny se slaninou | recept

Lehké, 1 - 1000 Kč, 30 minut a více
02.10.2018 - 00:39

Nadýchané bramborové muffiny se slaninou | recept. Velikost tak akorát do ruky dělá z muffinů všech podob oblíbenou pochoutku nejen na cesty. Právě jejich slaná varianta z bramborového těsta je ideální svačinou na cesty i nápaditým pohoštěním pro vaše hosty. Opečená slanina s cibulkou, čedar a čerstvé bylinky, to jsou ingredience, díky kterým si tyto muffiny zamilujete.

Co je potřeba

  • 280 g brambor
  • 180 g hladké mouky
  • 100 g slaniny
  • 100 g čedaru
  • 1 větší cibule
  • 150 ml mléka
  • 2 vejce
  • 70 g másla
  • 1 kypřicí prášek do pečiva
  • bylinky (tymián, rozmarýn)

Uvedené množství vystačí na 16-18 muffinů.

1

Nejprve nakrájíme slaninu na malé kostičky a cibuli nadrobno. Dáme na pánev a společně restujeme, dokud cibulka nezezlátne. Do malého hrnce nebo plecháčku dáme rozpustit máslo. Mezitím oškrábeme brambory a nastrouháme je najemno. Na jemném struhadle nastrouháme také čedar.

2

V míse smícháme mouku, kypřicí prášek a sýr. Do další mísy rozklepneme vejce, přidáme mléko a rozpuštěné máslo a vyšleháme. Ochutíme bylinkami a postupně zašleháme také brambory a slaninu s cibulkou. Nakonec přisypáváme sypkou směs a mícháním či šleháním spojíme v hladké těsto.

3

Troubu si předehřejeme na 180 °C a pomocí lžíce plníme těstem formičky na muffiny. Pečeme zhruba 20-25 minut. Hotové muffiny necháme vychladnout a můžeme si začít pochutnávat.

Tipy

Jemně pikantní chuť získají bramborové muffiny přidáním najemno nasekané chilli papričky, kterou přidáte do těsta ve stejné fázi jako bylinky.

Autor: Mef | Zobrazit autorská práva Foto: archiv autorky
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Zatím žádné komentáře.

Nahoru