Co je potřeba

  • 2 bílky
  • špetku soli
  • 1 lžičku octa (nemusí být)
  • 60 g cukru moučka
  • 50 g strouhaného kokosu
  • ½  lžičky vanilkové esence
  • špetku citronové kůry
  • 2 lžíce kakaa
1

V prvním kroku si přichystáme vaječné bílky. Vychlazené bílky nalijeme do hlubší mísy a se špetkou soli je vyšleháme do tuha, pokud byste si výsledek chtěli ještě více pojistit, tak můžete přidat i trochu octa, ale s jeho množstvím opatrně, je výrazný a dokáže snadno přebít chutě.

2

Do tuhého sněhu zapracujeme ještě cukr. Šleháme, dokud nedocílíme lesklé konzistence, pokud používáme třtinový, tak bude sníh hotový, jakmile se obarví na světle hnědo tím, jak se cukr rozmixuje. Do hotového sladkého sněhu nakonec přimícháme všechen kokos, počínáme si co nejopatrněji, aby sníh moc neklesl. Následně přidáme ještě špetku citronové kůry a trochu vanilkové esence a promícháme.

3

Plech vymažeme nebo vyložíme pečicím papírem. Troubu předehřejeme na 170 °C. Lžičkou vykrajujeme kousky a pokládáme je na plech. Hromádky vytvoříme asi z poloviny kokosové směsi. Ke zbytku těsta přimícháme kakao. Poté vykrajujeme menší lžičkou kousky, z nichž vytvoříme "čepičku" na bílém základu kokosek. Vzniknou nám tak dvoubarevné kousky.

4

Takto připravené kokosky vložíme do trouby a pečeme asi 20 minut, dokud zespodu nezačnou zlátnout. Uchováváme v chladu a suchu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.5
Average: 2.5 (2 votes)