Co je potřeba

Mladé smrkové výhonky

Cukr (krupice)

Větší zavařovací sklenice

1

Pomocí nůžek ostříháme, nebo rukou natrháme mladé smrkové výhonky, jejichž jehličky ještě nejsou pichlavé. Mají dokonale šťavnatou zelenou barvu. Jejich délka by však neměla být více jak 5 cm. Výhonky omyjeme studenou vodou a necháme oschnout.

2

Poté si vezmeme větší čistou zavařovací sklenici a začneme pěchovat první vrstvu (zhruba 5 cm) mladého smrkového jehličí, kterou následně zasypeme cca 1 cm silnou vrstvou cukru a opět na ni položíme vrstvu mladého jehličí.

3

Opakujeme až do chvíle, dokud se sklenice nezaplní. Tu pak přetáhneme celofánem (ze zkušenosti nedoporučuji uzavírat např. mikroténovým sáčkem, víčkem či potravinářskou fólií), který upevníme gumičkou a postavíme na slunný okenní parapet.

4

V tuto chvíli naše práce skončila a my už můžeme jen pozorovat, jak se během 3 týdnů ve sklenici tvoří léčivá hustá šťáva. Tu slijeme přes čisté plátýnko do skleniček, pevně zavíčkujeme a uložíme na studené místo (nejlépe do ledničky). Nyní máme připravenou léčivou medicínu, kterou můžeme využít např. i v kuchyni. Osobně doporučuji přidat sirup do těsta na nekynuté lívanečky místo cukru. Smrkový sirup jim dodá výtečnou chuť a neodolatelnou vůni. Na obrázku vidíme, jak se šťáva vyluhovala zhruba za období jednoho týdne.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.551725
Average: 4.6 (29 votes)