Co je potřeba

Na bramborové placky:

  • 1 kg brambor
  • 1 celé vejce
  • sůl
  • hladká mouka podle potřeby

Na masovou směs:

  • 500 g vepřové kýty
  • 1 cibule
  • 350 g žampionů
  • paprika sterilovaná bez nálevu
  • feferony podle toho kolik snesete
  • sádlo
  • sůl
  • mletá sladká paprika
1

Den předem vařené brambory rozstrouhejte na jemném struhadle nebo prolisujte. Přidejte sůl, trochu mouky a promíchejte. Pak utvořte důlek, do něj vyklepněte celé vejce, přidejte další mouku a ručně vypracujte bramborové těsto. Mouky nepřidávejte moc, aby placky nebyly moc tuhé, těsto udělejte trochu řidší než na knedlíky. Nebojte se toho, nelze nic pokazit.

2

Z těsta utvořte válec a nakrájejte ho na dílky. Jednotlivé části pak rozválejte na tenké placičky. Lépe vypadají, když jsou malé, ale pro větší rodinu nebo velké jedlíky to vzdejte a dělejte větší. Placky opečte na mašlovačkou potřené pánvi z obou stran. Tukem šetřete, správně by se měly péci nasucho a teprve pak potřít.

3

Maso nakrájejte na nudličky, raději drobnější. Cibuli pokrájejte na drobné kostičky, papriku na proužky a žampiony na plátky. Jestliže nemáte k dispozici čerstvé žampiony, použijte konzervované, předem scezené a okapané.

4

Na rozpáleném sádle osmažte cibuli dorůžova, přidejte lžíci mleté papriky, osmahněte a vložte maso. Za stálého míchání opečte. Jestliže se maso přichytává, raději než tuk přidejte velmi malé množství vody. Voda se musí odpařit, proto ji přidávejte opatrně.

5

K opečenému měkkému masu přidejte houby, jemně podrcené feferony, osolte a před koncem úpravy přidejte sterilovanou papriku nakrájenou na proužky. Prohřejte a ihned podávejte s bramborovými plackami. Ať vám chutná!

Tipy

Pokud vám bramborové placky zbydou, potřete je švestkovými povidly a ohřejte v troubě, babičky to dělávaly běžně.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno