Co je potřeba

  • rám – ať už starý použitý, nebo nový (přibližná velikost 40 x 30 cm)
  • lak nebo barvu na dřevo (jen pokud chcete renovovat starý rám)
  • prstové barvy
  • vzpomínky, které chcete zarámovat (část oblečení, náramek z porodnice, fotka, otisk nožičky apod.)
  • lepidlo
  • lepicí páska
  • čtvrtka nebo papír na podklad
  • karton
  • permanentní fixy 
1

Příprava rámu

Rám, který chceme pro tuto jedinečnou dekoraci použít, si můžeme jednoduše koupit. Pokud vás ale vzrušuje renovace starých věcí a vdechnutí nového života starým věcem, doporučuji vydat se na půdu a trochu se tam porozhlédnout. Mně padl do oka obraz po původních majitelích domu, u kterého jsem si byla stoprocentně jistá, že si ho v této podobě na zeď nepověsíme. Tak pojďme na to.

2

Natření rámu

Obraz rozložíme, sklo důkladně umyjeme, vyleštíme a rám nastříkáme nebo natřeme barvou, která se nám líbí. Pokud se vám líbí patina, doporučuji při barvení nanést jen jednu vrstvu, aby původní barva lehce prosvítala.

3

Rozvržení „vzpomínek“ a následné rámování

Když barva na rámu zaschne, můžeme si nanečisto rozvrhnout, jak budou suvenýry v obraze rozmístěny. Někomu se líbí jistá nahodilost, jinému pravidelnost. Do obrazu můžete také psát – jméno miminka nebo např. datum pořízení snímku, otisku nožičky apod.

Když jsme spokojeni, přilepíme „vzpomínky“ k podkladové čtvrtce, přiklopíme sklem a zarámujeme. Pokud jsme si rám připravovali sami, bude potřeba zadní stranu ještě více vyztužit např. kartonem a pečlivě zalepit lepicí páskou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1
Average: 1 (1 vote)