Co je potřeba

Viz další kroky

1

Pigmentové skvrny mohou mít celou řadu příčin, např. hormonální změny, hyperpigmentaci či depigmentaci, genetické dispozice, poškození pokožky, nadměrné návštěvy solária, nedostatek vitamínů, nedostatečnou funkci jater, ale i užívání některých léků.

2

A jak se zbavit tmavých pigmentových skvrn přírodní cestou?

  • Med s citronem – Med má zesvětlovací účinky, citron je pak ještě zesiluje. Stačí smíchat lžičku tekutého medu se lžičkou citronové šťávy. Směs naneste na pigmentovou skvrnu a asi 1 – 2 minuty problematické místo masírujte. Na pigmentovou skvrnu poté přiložte nahřátou žínku a nechte ji tam do vychladnutí. Nakonec pokožku opláchněte. Tento proces opakujte pravidelně a dlouhodobě, výsledky Vás potěší. Více o použití medu pro kosmetické účely naleznete zde: Jak využít med pro kosmetické účely | návody.
3
  • Pleťová voda z petržele a jablečného octa – Díky zesvětlovacím účinkům petržele znásobeným působením jablečného octa Vám tato pleťová voda pomůže s odstraněním pigmentových skvrn na obličeji. Navíc Vaši pleť dokonale vyčistí, osvěží, pomůže proti akné a černým tečkám. A jak ji připravit? Dvě lžíce nasekané čerstvé či sušené petrželové natě zalijte v hrnci 200 ml vody a přiveďte ji k varu. Odvar vařte asi 15 minut, poté tekutinu vychlaďte. Nakonec přilijte 1 lžičku jablečného octa. Pleťovou vodu přeceďte do vysterilizované lahvičky a uchovávejte ji v lednici, kde Vám vydrží zhruba týden. Používejte ji pravidelně a přibližně za měsíc uvidíte výsledky.
4
  • Mezi další zesvětlovače pokožky patří kurkuma (smíchejte ji se smetanou a pastu naneste na skvrnu zhruba na 15 minut, poté důkladně opláchněte), ricinový olej (místo jím pravidelně potírejte), podmáslí nebo třeba papája.
  • Z bylinek Vám pomůže čerstvá šťáva z měsíčku lékařského, svízele či netřesku střešního.
5

Pokud Vás trápí naopak bílé skvrny neboli vitiligo, je vhodné do stravy zařadit více potravin obsahujících vitamíny A, C, E, které působí jako antioxidanty, vitamíny skupiny B  a minerály jako selen a zinek. Pro podporu činnosti jater se doporučuje užívat ostropestřec mariánský. Z přírodní kosmetiky proti bílým skvrnám účinně působí krémy Cytovital či Protektin, které seženete v e-shopech.

Tipy

Nejen kvůli prevenci pigmentových skvrn používejte kvalitní ochranu proti slunečnímu záření, zejména opalovacích krémů.

Varování
  • Před využítím procedur proti pigmentovým skvrnám si nejprve ověřte, že netrpíte alergií na žádnou z uvedených surovin.
  • Ideální čas pro redukci pigmentových skvrn je podzimní a zimní období.
  • Po použití citronové šťávy na pleť nechoďte na přímé slunce.
  • Je potřeba se dostatečně chránit před slunečním zářením.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (3 votes)