Co je potřeba

Viz další kroky

1

Špatně fungující žlučníku se může projevovat i hořkostí v ústech, nespavostí, pocity horka, závratěmi nebo ztuhlostí šíje.

2

V první řadě je velmi důležité upravit jídelníček. Vyhýbejte se alkoholu, smaženým a grilovaným pokrmům, tučnému masu a uzeninám, majonéze a potravinám způsobujícím nadýmání. Omezte také bílý cukr a kynuté pečivo. Do stravy naopak zařaďte velké množství zeleniny, nepříliš tučné ryby, drůbeží maso a kvalitní oleje. Není vhodné se přejídat ani držet radikální diety. Jezte a pijte však pravidelně.

3

A jaké bylinky podporují funkci žlučníku?

  • Zeměžluč lékařská – Zeměžluč se žlučníkem souvisí již podle názvu. Užívá se při akutních žlučníkových záchvatech, ale i při dlouhodobém nedostatečném vylučování žluči a při dalších poruchách trávení.
  • Řepík lékařský – Řepík je známý zejména svými protizánětlivými a hojivými účinky, léčí však také onemocnění žlučníku a jater a pomáhá také játra detoxikovat a zlepšuje trávení.
  • Zemědým lékařský – Tato bylinka podporuje trávení a má příznivý vliv na činnost jater, žlučníku i dalších orgánů trávicí soustavy. V menších dávkách totiž stimuluje tvorbu žluči.
  • Smetanka lékařská – Užívání čaje ze smetanky lékařské (ale i konzumace čerstvých listů a stvolů) prospívá nejen játrům, ale také žlučníku, neboť ovlivňuje tvorbu a uvolňování žluči. Konzumace stvolů pak může pomoci rozpustit žlučníkové kameny.
Tipy
  • Pro očistu žlučníku jsou vhodné zejména měsíce březen a září, které jsou s tímto orgánem spjaty.
  • Z éterických olejů se pro podporu trávení a funkce žlučníku hodí třeba anýz, hřebíček, kmín nebo hořký pomeranč.
  • Správnou činnost žlučníku podpoří také aronie (černý jeřáb).
Varování
  • Jestliže se Váš stav dlouhodobě nezlepšuje, navštivte samozřejmě svého praktického lékaře.
  • Zeměžluč lékařskou užívejte raději ve směsi, její chuť je velmi hořká.
  • Užití bylin doporučujeme konzultovat se svým ošetřujícím lékařem, obzvláště pak užíváte-li nějaké léky.
  • Bylinky se nedoporučují užívat dlouhodobě.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)