Co je potřeba

Viz další kroky

1

Kruhy a váčky pod očima mohou mít mnoho příčin, od namáhání očí a nedostatku spánku po dlouhodobě zanedbávanou výživu či péči o pleť, hormonální nerovnováhu nebo pobyt v nevhodném (např. zakouřeném) prostředí atd. Zdravý životní styl tedy může sloužit jako prevence před tímto problémem. Důležitý je zejména dostatečný pitný režim a spánek a vyvážená strava obsahující železo, rutin, vitamín C a další cenné látky.

2

Jako první pomoc pak můžete využít kostky ledu k potírání očního okolí. Oční okolí je však nejjemnější část pokožky na obličeji, proto ledové kostky před použitím zabalte do kapesníku nebo jiné čisté látky a přikládejte je pouze na krátkou dobu. Tento způsob můžete ještě vylepšit – místo obyčejné vody zamrazte vychladlý bylinkový nálev. Na otoky a pro péči o oční okolí se skvěle hodí následující bylinky (nebo jejich kombinace):

  • Světlík lékařský – Světlík pomáhá podrážděným a unaveným očím, ulevuje i při zánětu spojivek a dalších potížích s očima.
  • Fenykl obecný – Nálev z fenyklových semínek Vás zbaví nejen nadýmání, ale zevně také otoků, zánětů a únavy očí.
  • Maliník obecný – Maliníkové listí mírní otoky kolem očí a má protizánětlivé účinky.
  • Chrpa polní – Chrpu vyžijete při zánětu spojivek a ke zmírnění otoků očního okolí a únavy očí.
  • Heřmánek pravý  Tuto všestranně využitelnou léčivou rostlinu můžete použít i k péči o unavené a zanícené oči.
  • Řepík lékařský – Řepík má výrazné hojivé a protizánětlivé účinky a povzbuzuje unavené oči.
3

Skvělým pomocníkem proti kruhům a otokům kolem očí je také růžová voda. Má navíc příznivé účinky na nejrůznější kožní neduhy a bojuje proti vráskám a dalším známkám stárnutí pleti.

4

Elasticitu a hydrataci pleti Vám pomůže zlepšit pravidelná aplikace kvalitního rostlinného oleje. Oční okolí vyhladí např. olej mandlový, arganový, šípkový či jojobový.

Tipy
  • Nálev z výše uvedených bylinek je možné využít také bez zamrazení. Stačí do nálevu namočit vatové tampóny, přiložit je na oči a nechat chvíli působit (případně potírat oční okolí). Poslouží Vám i zbylý kvalitní zelený čaj.
  • Známým a účinným způsobem, jak se zbavit kruhů pod očima, je aplikace vychlazených plátků salátové okurky na oční okolí.
Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)