Co je potřeba

Co budeme potřebovat

  • 120 g cukru krystal
  • 140 g hrubé mouky
  • 120 g másla
  • 30 g vlašských ořechů
  • 30 g čokolády
  • 1 lžičku kakaa
  • 1 lžičku vaječného koňaku
  • špetku soli
  • poleva do dozdobení (dle fantazie)
1

V prvním kroku si přichystáme všechny suroviny na kuchyňskou linku. Necháme je chvíli stát, aby získali pokojovou teplotu. Následně v míse rukama nebo pomocí robotu smícháme mouku, cukr, mleté ořechy, špetku soli a máslo. Zpracujeme na drobenku. 

2

Dvě třetiny drobenky pak nasypeme do připravených papírových košíčků, trochu pomačkáme. Zbylou drobenku si odložíme zatím stranou.

3

V hrnci ve vodní lázni rozpustíme čokoládu, přisypeme kakao a přilijeme vaječný likér. Odstavíme z plotny a přisypeme do čokolády drobenku, promícháme, aby nám vzniklo tužší těsto. Z něj pak lžičkou ukrajujeme kousky a v dlani vyválíme kuličku, kterou potom vtiskneme doprostřed košíčku.

4

Troubu rozehřejeme na 175 °C. Poté do ní vložíme plech s košíčky, pečeme asi 10–15 minut podle velikosti košíčků. Jakmile začne drobenka zlátnout, vyjmeme z trouby a necháme zchladnout.

5

Rozehřejeme polevu, druh zvolte podle své chuti. Na vychladlé košíčky pak naneseme polevu podle svého umu a fantazie. Polevu necháme ztuhnout a můžeme podávat. Drobenkové košíčky uchováváme v chladu, ale lednice jim nesvědčí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.333335
Average: 2.3 (3 votes)