Co je potřeba

  • semena ke klíčení (k dostání v obchodech se zdravou výživou)
  • plastová lahev
  • nůžky
1

V plastové nápojové lahvi nejlépe klíčí velká semena – hrách, fazole mungo, soja, slunečnice, čočka. Semena před klíčením propláchneme a namočíme alespoň na 12 hodin do vody, aby nabobtnala. Horní část lahve pomocí nože nebo nůžek odstraníme v místech, kde se začíná rozšiřovat. Do dna ostrým hřebem prorazíme několik děr potřebných pro odtok vody. Čím více otvorů bude, tím lépe se bude hmota proplachovat. 

2

Do připravené lahve nasypeme hrst semen. Nenecháváme jich klíčit příliš mnoho, abychom neměli problémy s jejich rychlou spotřebou. Skladováním jejich kvalita klesá. Lahev postavíme na misku a postavíme na místo s teplotou 18-22 °C a vyšší vzdušnou vlhkostí. Ideální je koupelna nebo kuchyně. Klíčit semena necháme na tmavém místě.

3

Nejméně dvakrát denně klíčící semena proplachujeme tekoucí vodou. Soju musíme proplachovat častěji, v literatuře se doporučuje až 6x denně. V lahvi nesmí zůstávat voda, vedla by k rozvoji plísní a kvasinek, jež by nám znehodnotily celý obsah. Již druhý den se začínají objevovat klíčky.

4

Klíčky vyrostou asi za 4–6 dnů, slunečnici to trvá až 10 dní. Klíčky se konzumují při dosažené velikosti 3–5 mm, nesmí se objevit kořínek, který zhoršuje chuťové vlastnosti. Máme-li zájem o zelené lístečky, přendáme lahev na 1-2 dny na světlo. V zelených lístečcích bude navíc chlorofyl. Lahev musíme rozříznout, hmota je kompaktní a jiným způsobem nelze vyjmout. Klíčky propláchneme na sítu a necháme asi hodinu oschnout. Pak se mohou přidat do studených i teplých jídel.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)