Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 400 g mletého hovězího masa (případně můžete nakombinovat s masem vepřovým)
  • 200 g eidamu
  • 3 – 4 hrsti strouhanky + na obalení
  • 1 hrst ovesných vloček
  • 2 vejce
  • sůl a pepř
  • grilovací koření (dle chuti)
  • cca 1 lžíci oleje
1

V prvním kroku si připravíme maso. Nejlepší je samozřejmě si ho umlít doma, přesně si nakombinujete maso dle své chuti a také máte jistotu, že maso, které použijete je skutečně čerstvé. Umleté maso ochutíme solí a pepřem a rukama pořádně prohněteme, případně tuto práci můžeme přenechat na robotu. Sýr nastrouháme na jemném struhadle. Nasypeme ho do mísy k masu a přidáme strouhanku a ovesné vločky. Rozklepneme vejce a prošleháme je. Nalijeme do mísy, promícháme a ochutíme. Všechno ještě naposledy prohněteme a necháme chvíli v chladu, chutě se pak lépe prolnou.  

2

Troubu rozehřejeme na 200 stupňů. Připravíme si misku se strouhankou. Namočíme si ruce a postupně vyvalujeme jednu kuličku za druhou, ty pak lehce obtiskneme do strouhanky a vložíme do pekáče, který jsme si vymazali olejem.

3

Pečeme asi 25 minut, záleží na velikosti kuliček. Průběžně je promícháváme, aby se kuličky rovnoměrně opekly že všech stran dozlatova. Podáváme samotné jako předkrm nebo spolu s bramborovými přílohami všeho druhu. Můžete je využít i do bagety. Ke kuličkám se skvěle hodí tatarka nebo si připravte domácí dip dle své chuti.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.5
Average: 2.5 (2 votes)