Co je potřeba

Těsto: - 300 g polohrubé mouky - 1/2 kostičky droždí - 3 polévkové lžíce cukru - 3 lžíce oleje - špetka soli - 1 žloutek - šálek mléka Náplň: - 500 g tvarohu - 3 polévkové lžíce cukru - 1 žloutek - 2 lžíce škrobu nebo vanilkového pudinku - trochu mléka - švestky Na piškot: - 1 žloutek - 3 polévkové lžíce cukru - 3 polévkové lžíce polohrubé mouky - sníh ze 3 bíků

1

Nejprve si připravýme kynuté těsto. Do mísy prosijeme mouku s cukrem a solí. Uprostřed uděláme důlek a do něj rozdrobíme droždí. Zalijeme trochou mléka a necháme vzejít. Poté ve zbytku mléka rozšleháme žloutek, vlijeme do misky k ostatním surovinám a zaděláme těsto. Necháme ho na teplém místě vykynout. Misku přikryjeme utěrkou.

2

Rychlost kynutí závisí na teplotě v místnosti. Čím vyšší teplota, tím rychleji je těsto vykynuté. Asi po hodině těsto přibližně zdvojnásobí svůj objem a při jemném tlaku na jeho povrch se důlek vyrovná – je připravené na další zpracování.

3

Plech s vyšším okrajem vymažeme tuhým tukem a vysypeme moukou (místo toho můžeme plech vyložit papírem na pečení). Vykynuté těsto rozválíme pomocí malého válečku po celé ploše plechu. Po obvodu prsty vytvarujeme zvednutý okraj. Těsto poklademe půlenými švestkami. Švestky pokládáme hustě vedle sebe.

4

V další misce si rozmícháme tvaroh. Potřebujeme 2 kostky nebo 2 vaničky tvarohu, cukr, žloutek, škrob a mléko. Vše vymícháme do směsi řidší, než je tvaroh na plnění buchet. Nemusíme se bát, škrob tvaroh při pečení zahustí. Tvaroh natřeme na vrstvu švestek. Roztíráme ho od středu, pomáháme si stěrkou. Mírným tlakem při roztírání tvarohu vyplníme mezery mezi švestkami. Povrch tvarohu lehce uhladíme, při pečení se vyrovná. Takto připravený koláč vložíme do předehřáté trouby a pečeme při teplotě 200 °C.

5

Zatímco se koláč zapéká, připravíme si piškot. V misce utřeme žloutek s cukrem do pěny. Přidáme mouku a promícháme. Ze 3 bílků ušleháme tuhý sníh. Sníh vmícháme do misky s utřeným žloutkem, cukrem a moukou. Téměř upečený koláč, (začne lehounce růžovět), potřeme piškotovým těstem a vrátíme do trouby dopékat. Když vrchní piškotová vrstva zezlátne, zkusíme špejlí, zda-li je upečená. Pak koláč vyjmeme z trouby a necháme vychladnout.

6

Švestkový koláč krájíme nožem s pilkovým ostřím. Krájíme ho studený, aby tvaroh na řezu byl hladký. Při krájení teplého moučníku tvaroh nedrží tvar a kousky nejsou příliš úhledné. Přeji dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)