Co je potřeba

Těsto:

  • 450 g polohrubé mouky
  • 20 g moučkového cukru
  • 70 g másla
  • 20 g droždí
  • 200 ml mléka
  • 1 celé vejce
  • 1 žloutek
  • 1 lžíce rumu
  • špetka soli

Náplň:

  • 30 g strouhané čokolády
  • 30 g strouhaného perníku
  • 30 g sekaných datlí
  • 30 g krupicového cukru
  • 30 g strouhaných ořechů
  • 30 g sekaných rozinek
  • mletá skořice
  • citronová kůra
  • máslo na potírání
1

Ve vlažném mléce rozpustíme cukr a přidáme rozdrobené droždí. Promícháme a necháme na teplém místě vzejít kvásek. Do vzešlého kvásku zašleháme celé vejce a žloutek, přidáme špetku soli, lžíci rumu, vlahý tuk a směs vlijeme do mouky. Vypracujeme těsto a necháme asi hodinu kynout. Misku s těstem postavíme na teplé místo a přikryjeme utěrkou.

2

Mezitím, co těsto kyne, připravíme suroviny na posyp. Perníčky rozstrouháme nebo podrtíme, datle, ořechy a rozinky nakrájíme nadrobno a čokoládu nastrouháme. Přidáme skořici, cukr, citronovou kůru a vše dohromady promícháme.

3

Vykynuté těsto rozválíme na plát (3 mm), potřeme rozpuštěným máslem a posypeme připravenou směsí. Válečkem posyp vtlačíme do těsta a rádlem krájíme proužky asi 2 cm na šířku a 4 cm na délku.

4

Proužky těsta natočíme na kovovou trubičku na pečení kremrolí. Vejdou se 3 proužky vedle sebe. Původní recept doporučoval těsto natáčet na trubičky posypem ven, ale mně se to neosvědčilo, posyp špatně držel a opadával. Nechávám ho uvnitř trdelníčků. Na trubičky se nelepí a zůstane hezky uvnitř.

5

Trdelníky pečte v předehřáté troubě při teplotě 190 °C do zrůžovění. Po vyjmutí z trouby je potřete rozpuštěným máslem a obalte v cukru ochuceném skořicí. Kdo má rád málo sladké, nemusí je obalovat vůbec.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (3 votes)