Co je potřeba

  • 150 g hladké kukuřičné mouky
  • 50 g pohankové mouky
  • 3 lžíce medu
  • 60 g vlašských ořechů
  • 100 g sušeného ovoce
  • 1 lžička prášku do pečiva – nejlépe z vinného kamene
  • 2 vejce + 1 vejce na potření
  • vanilkový lusk nebo bio vanilkový cukr
  • máslo na vymazání formy
1

Jaké sušené ovoce použít?

Můžete zvolit třeba sušené švestky či meruňky, fíky, datle, rozinky apod. Vhodné je také ovoce kandované.

2

A jaký je postup?

Nejprve smícháme vejce s medem, přisypeme mouku s práškem do pečiva a vnitřkem vanilkového lusku. Naposledy vmícháme pokrájené vlašské ořechy a kousky sušeného ovoce.

3

Formu na biskupský chlebíček vymažeme máslem a vmačkáme do něj připravené těsto, poté jej potřeme rozšlehaným vejcem.

4

Chlebíček dáme péct do trouby vyhřáté na 180 °C asi na 20 - 30 minut. Vánoční chlebíček nechte rozležet alespoň do druhého dne.

5

Výborně chutná přelitý vanilkovou pěnou či omáčkou. Vanilkovou pěnu připravíte tak, že v hrnci smícháte 200 ml mléka a 200 ml smetany ke šlehání, přidáte vnitřek vanilkového lusku a za stálého míchání vše přivedete k varu. V žáruvzdorné misce pak ušlehejte 3 žloutky a 100 g třtinového cukru do pěny. Přimíchejte horké mléko se smetanou a důkladně vše vymíchejte nad mírným plamenem. Nakonec omáčku za stálého míchání zahřívejte asi 5 minut a můžete podávat.

Tipy
  • Vánoční chlebíček můžete podávat také potřený pikantním džemem.
  • Vlašské ořechy zkuste nahradit ořechy lískovými nebo mandlemi.
  • Pokud nebude vánoční chlebíček určen pro děti, přidejte do něj kvůli chuti a vůni trochu rumu.
  • Pro ozvláštnění lze přidat také sušená nebo kandovaná pomerančová kůra.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno