Jste zde

Jak si udělat domácí šlehačku | recept

Složité, 1 - 1000 Kč, 30 minut a více
09.01.2019 - 17:06

Domácí šlehačka | recept. Někdy se stane, že v lednici chybí tak základní věc, jako je šlehačka ke šlehání. Ve městě je možnost dojít si pro ni do obchodu, ale na venkově to není taková samozřejmost. Poradíme vám, jak si šlehačku vyrobit doma.

Co je potřeba

  • 0,5 l mléka
  • 150 g másla
  • 150 g ztuženého tuku
  • krupicový cukr (množství podle chuti)
1

Mléko ohřejeme a přidáme máslo a ztužený tuk. Necháme rozpustit a přivedeme téměř k varu. Vařit se směs ale nesmí.

2

Mléko s tukem sejmeme z plotny před dosažením bodu varu a postavíme do chladu. Částečně vychlazenou směs 4 minuty prošleháváme metlou. Pak necháme 24 hodin stát v chladu.

3

Druhý den přidáme krupicový cukr podle chuti a ušleháme do pevné hmoty. Dáváme pozor, abychom směs nepřešlehali, oddělil by se tuk od tekutiny a šlehačku bychom už neudělali. Pokud se nám to stane, necháme ztuhnout a pak přecedíme. Na sítu nám zůstane směs ztuženého tuku a másla, na kterém se výborně smaží.

Tipy

Na šlehačku je lepší použít plnotučné mléko. Nejlépe se povede, když mléko a tuk zahřejeme na 70 °C a odstavíme (je nutné měřit kuchyňským teploměrem).

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva Foto archiv Mirky K.
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Paní Křížové velmi děkujeme za její příspěvek do redakce JakTak.
Recept na domácí šlehačku od paní čtenářky Zdeny Křížové: Potřebujeme: mixer, 2 dcl čerstvého mléka (ne z krabice), 125 g másla (polovinu másla, které váží 250 g) Postup: Máslo nakrájíme na kousky a vložíme do mixeru. Mléko zahříváme a stále ho sledujeme, pokud se nezačne dělat tenký škraloup. Jakmile se začne tvořit, mléko nalijeme do mixeru a 2 minuty mixujeme. Pokud chceme pařížskou šlehačku, dáme do mixeru kakao a vše mixujeme (máslo, mléko a kakao). Po umixování dáme do nádoby a do lednice, nejlépe na 24 hodin. Šlehačka se ušlehá se ztužovačem šlehačky (nemusí být), vždy se perfektně ušlehá.
Nahoru