Co je potřeba

  • 5 brambor
  • 3 velké mrkve
  • 1 větší cibule
  • kousek řapíkatého celeru
  • 1 litr vody nebo zeleninového vývaru
  • 150 ml mléka
  • 2 lžíce másla
  • 4 plátky bílého chleba či veky nebo jiného vhodného pečiva
  • 100 g strouhaného sýra k podávání (např. savojský Beaufort či Reblochon nebo jiný sýr, který máte k dispozici)
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky
1

V hrnci rozehřejeme máslo a osmažíme na něm najemno nakrájenou cibuli. Následně přidáme na malé kousky nakrájenou očištěnou a omytou mrkev a řapíkatý celer. Vše asi 3 minuty zprudka orestujeme, poté teplotu snížíme a zeleninu pod pokličkou dusíme asi 15 minut.

2

Mezitím oloupeme a omyjeme brambory a nakrájíme je na malé kostky. Posléze je přidáme k podušené zelenině, přilijeme vodu či zeleninový vývar a zeleninový základ ochutíme solí a pepřem. Hrnec opět přikryjeme pokličkou a za občasného míchání zeleninu povaříme na mírném ohni asi hodinu.

3

Zhruba 15 minut před koncem vaření zjemníme polévku mlékem a promícháme ji. Nakonec polévku podle chuti dosolíme a dopepříme.

4

Savojskou polévku podáváme s krutony z bílého pečiva nebo s opečenými plátky veky, vše zasypeme strouhaným či pokrájeným sýrem a čerstvými bylinkami a ihned po rozpuštění sýra polévku servírujeme. Je možné ji v žáruvzdorné misce ještě zapéci pod grilem nebo v troubě.

Tipy

Ve francouzských zdrojích jsem našla i recepty s použitou slaninou, párky nebo jinou uzeninou. Samotná zelenina je však samozřejmě zdravější.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1
Average: 1 (1 vote)