Co je potřeba

  • 8 vajec uvařených natvrdo
  • 200 g šunky
  • 250 ml majonézy (majolky)
  • 300 g směsi naložené zeleniny dle vlastního uvážení
  • nať petržele, jarní cibulky, pažitky nebo polníček
  • sůl podle chuti
  • 1 polévková lžíce plnotučné hořčice
  • 30 g želatiny
  • 400 ml vody
1

Práškovou želatinu vsypte do odměřeného množství vody a za stálého míchání zahřívejte do té doby, než se želatina zcela rozpustí. Hlídejte teplotu, želatinový roztok nesmí projít varem, želatina by ztratila želírovací schopnost. Po odstavení přidejte lžíci pikantní hořčice a nechte roztok chladnout.

2

Dopředu uvařená studená vejce oloupejte a oddělte bílky a žloutky od sebe. Žloutky rozetřete a bílky rozsekejte na drobné kousky. Takto si připravte 5 vajec, zbývající 3 ponechte vcelku na náplň.

3

Do tlačenky přidejte naloženou zeleninu podle chuti. Hodí se červená paprika, hrášek, sterilované okurky, cibulky, kukuřice, růžičky brokolice a kdo má rád, může přidat tvrdší druhy naložených hub, výborné jsou třeba ryzce. Všechny větší přísady nakrájejte na menší kousky, brokolici rozdělte na menší růžičky. Zelenou nať také pokrájejte. Vše v misce promíchejte s majonézou nebo majolkou a osolte.

4

Do promíchané směsi vlijte částečně vychladlý želatinový roztok a opět vše promíchejte. Vaječnou tlačenku můžete mít jakéhokoli tvaru – stačí vybrat formu (bábovku, biskupský chlebíček, srnčí hřbet). Formu si dejte před započetím prací vychladit do chladničky.

5

Vychlazenou formu vypláchněte studenou vodou a vlijte do ní vrstvu vaječné hmoty. Pak rozložte vařená vejce, popř. celé plodnice naložených hub, brokolicové růžičky aj. Vše zalijte zbytkem připravené směsi. Dejte do chladu ztuhnout asi na 3 hodiny. Pak opatrně uvolněte tlačenku od okrajů formy a lehce ji vyklopíte. Při krájení se na řezu objeví ozdobná mozaika z vejce a větších kousků zeleniny nebo hub. Na talíři ji můžete ozdobit barevnou zeleninou. Podává se s pečivem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)