Co je potřeba

  • 500 g slepičího masa nebo kuřecích prsou
  • hrnek (250 ml) suché nevařené rýže
  • 200 g žampionů
  • hrst suchých hub – Bolcovitka bezová (Jidášovo ucho, černé houby)
  • 100 g šunky
  • 2 kapie naložené v nálevu (okapané)
  • 1 pórek
  • 1 malá cibule
  • 4 vejce
  • sůl
  • mletý pepř
  • olej
  • nať petržele na ozdobu
1

Nejprve si předem namočte sušené houby. Názvy Jidášovo ucho, černé nebo čínské houby se označuje Bolcovitka bezová. Jak napovídá její jméno, najdeme ji především na keřích černého bezu. V čínské kuchyni se hojně používá a prodává se sušená v obchodech. Namočením hodně zvětší velikost, takže stačí malá hrst. Čerstvé žampiony nakrájejte na plátky. Oba druhy hub společně na pánvi potřené olejem poduste. Pak odložte stranou.

2

Kuřecí prsa nebo slepičí maso uvařte v osolené vodě. Vývar použijte v kuchyni např. na polévku. Sladkokyselou kapii sceďte z nálevu a nechte okapat. Rýži uvařte doměkka.

3

Cibuli nakrájejte na drobné kostičky, pórek na jemná kolečka nebo půlkolečka, šunku a kapii na proužky a vařené maso na drobné, stejně velké kousky.

4

Pánev lehce potřeme olejem a vlijeme na ni rozšlehaná osolená vejce. Lehce je mícháme a usmažíme. Pak přidáme nakrájenou šunku, podušené houby, cibuli, pórek, kapii, maso a vše promícháme.

5

Nakonec přidáme uvařenou rýži, osolíme, ochutíme pepřem a krátce prohřejeme. Na talíři zdobíme petrželovou natí. Kantonská rýže se dá konzumovat teplá jako hlavní jídlo i studená jako salát. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)