1

Použití pěstebních válců

Jedná se o unikátní metodu, kdy se již velmi mladé sazenice rajčat umístí do pěstebních válců, které můžete vytvořit z kořenáčů nebo ze svinuté plachty. Cílem je to, že se již ke třítýdenním výhonkům postupně přidává zemina. Jelikož je zemina stále výše, tak rostlinka vytvoří i ve vetší výšce další kořeny. Jelikož bude mít mnohem více kořenů, tak bude absorbovat více živin a vám přinese větší úrodu.

2

Pěstební fólie

Když jsou již rajčata vysazená ve skleníku nebo na záhonku, tak je doporučené používat pěstební fólie. Jelikož potřebují rajčata mnoho vody, tak se folie postarají o to, aby zem vysychala pomaleji a také, aby se kolem rajčat nevyskytovalo tolik plevelu, který by mohl prorůstat k rajčatům.

3

Boj proti plísním, na které rajčata trpí

Ještě předtím, než se na sazenicích objeví malá rajčátka, aplikujte prostředky proti plísním. Plísně jsou často zákeřným nepřítelem, který vám může zlikvidovat celou úrodu. Použitím vhodných prostředků proti plísním preventivně chráníte svou úrodu.

4

Čmeláci jako nenahraditelní pomocníci

Velmi populární způsob, jak si zvýšit produkci. Pokud pěstujete rajčata ve velkém, tak si objednejte k propůjčení čmeláčí farmu. Včel je již velmi malé množství, ale čmeláci se používají speciálně na opylování rajčat. Již během krátké chvíle dokáží opylovat velké množství rajčat. Pro velké rajčatové plantáže je objednávání čmeláků samozřejmostí.

5

Zajištění porézní půdy

Pouze správně načechraná půda dobře dýchá. Zahradu nebo plantáž velmi dobře zryjte a opět srovnejte. To je základ, kterému byste měli věnovat náležitou péči ještě před vysazováním rostlin.

6

Skleník a jeho využití pro pěstování rajčat

Skleník poskytuje zcela ideální podmínky pro pěstování rajčat. Jako velmi dobrou, a také i mnohem levnější, alternativu můžete použít fóliovníky. Máte-li skleník nebo fóliovník k dispozici, neváhejte rajčata pěstovat za jejich pomoci. Uvažujete-li o nákupu nového skleníku nebo fóliovníku, nejprve si přečtěte návody zde na webu JakTak.cz.

7

Stříhání listů rajčat

Mnoho odrůd rajčat je vhodné stříhat, stříhají se vždy velké listy. Po ustřižení listů pak dává rostlina více energie k růstu samotných plodů. Nikdy ovšem nestříhejte všechny listy, ale jenom nezbytnou část.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.3125
Average: 4.3 (16 votes)