Jak zvýšit návštěvnost webu | rady
Jak zvýšit návštěvnost webu | rady. I když si spravujete pouze svůj blog či malou tematickou internetovou stránku, určitě vás časem napadne, že byste na tom mohli vydělat i nějaké peníze. Návštěvnost webu je v takovém momentě klíčová - čím víc návštěvníků vaše dílo navštíví, tím větší výdělky. Čím víc o svých návštěvnících víte, tím lépe tyto informace můžete "prodat". Následující návod, jak zvýšit návštěvnost webu přináší obecnější informace, je určen zejména začínajícím webařům.
Monitoring návštěvnosti
V prvé řadě potřebujete statistiky návštěvnosti. V delším časovém úseku pak můžete sledovat různé návštěvnické trendy. Ty vám poslouží k větší efektivitě událostí na vašem serveru. V praxi tak například zjistíte, že k vám návštěvníci zavítají nejčastěji po 20. hodině, nejvíce ve středu a v pátek a že větší polovina návštěvníků užívá jiný prohlížeč než Internet Explorer. Tohle vše vám ukáže cestu, jak optimalizovat webové stránky tak, abyste návštěvnost ještě zvýšili. Monitoringy návštěvnosti můžeme rozdělit na dva základní typy: monitoring zdarma a monitoring placený. Z jiného hlediska pak monitoring vlastní a monitoring návštěvnosti nezávislý. Mezi nejrozšířenější monitoringy u nás patří www.toplist.cz a www.navrcholu.cz. Oba jsou zdarma, ale můžete si připlatit za nadstandard. Pro reklamní účely užijte nezávislé měření návštěvnosti, může být bezplatné, ale počítejte s tím, že nemáte žádné záruky.
Originální obsah
Pamatujte na to, že prioritou je zajímavý obsah vašeho webu, pro který se budou uživatelé internetu rádi na vaše webové stránky vracet. Na tohle kritérium někteří majitelé a správci nehledí. Není pak divu, že investují spoustu peněz do propagace a různých kampaní. Efekt je ale nízký. Návštěvníci na stránky přijdou. Ale jen jednou.
Vzhled stránek, funkcionalita
Usilujte o to, aby vaše internetová prezentace byla snadno ovladatelná a odhalte případné překážky, které uživatelům vašich stránek brání v korektním zobrazování. Na uživatelsky přívětivé stránky se návštěvníci budou vracet raději. Design a rozložení prvků a modulů na stránce hraje také svou neodmyslitelnou roli. Nesnažte se "přecpat" titulní stranu množstvím bannerů, bloků, texty či jiným obsahem. Současným trendem je zjednodušování stránek a "vedení" návštěvníka z titulní strany dovnitř serveru pozvolna a nenásilně. Méně je někdy více. Servery by na titulce měly čtenáři ukázat, na co se zaměřit. Obsah zpřehlednit. Tím zvýšíte efektivitu stránek.
RSS kanály
RSS kanály umožňují uživatelům přihlásit se k odběru novinek z vašeho webu. RSS agregátory - jako je například www.pravednes.cz - jsou internetové servery, které odebírají novinky z více serverů najednou. Uživatelé internetu tak jsou v obraze, co se právě děje, na titulek, který je zaujme kliknou - a dostanou se například na váš web.
Sociální sítě daly internetovému dění nový rozměr. Sdílejte novinky ze svého webu s komunitou, získávejte pro svůj web nové fanoušky, kteří budou pravidelně vaši internetovou prezentaci sledovat. Komunitní sítě jsou moderním nástrojem propagace, tak proč toho nevyužít?
Vyhledávače, katalogy
Registrací webu do katalogu získáte zpětný odkaz, ovšem potenciálně i nové uživatele, kteří hledají právě váš web či obsah na něm umístěný. Pravidelně kontrolujte, zda roboti vyhledávačů indexují vaše stránky. U některých serverů tvoří návštěvnost z vyhledávačů (Seznam, Google, Centrum apod.) téměř 100% návštěvnosti.
PR články
Na českém internetu se doslova roztrh pytel s weby nabízející zveřejnění vašeho PR článku zdarma. Je to jednoduché. Vy umístíte svůj text, ve kterém je zmíněn váš server, připojíte odkaz.
Placená reklama
Možností je spoustu. PPC kampaně - na zvolené klíčové slovo se budete zobrazovat například ve výsledcích vyhledávaní ve vyhledávačích. Reklamní banner - zaplatíte si za reklamní prostor na jiném webu, banner odkazuje na vaše stránky. Televize, rádio, tisk - kanálů je spoustu. Každý má jinou míru efektivity pro jiný typ webu.
Linkovací služby
Patří sem například Linkuj.cz. Vy nasdílíte ostatním uživatelům zajímavý obsah ze svého webu. Čím víc lidí osloví a dá mu svůj hlas, tím větší zájem o označený obsah očekávejte.
Diskuze k článku