Jak nastavit Google Analytics | rady
Jak nastavit Google Analytics | rady. Google Analytics je program, který správcům internetových prezentací nabízí statistické údaje o návštěvnosti jeho stránek. Služba Google Analytics je bezplatná. Pokročilejší uživatelé ji ocení především proto, že díky analýze návštěvnosti mohou svou prezentaci optimalizovat - a zvyšovat tak návštěvnost i věrnost uživatelů stránek. A tím i zisky.
Co je potřeba
účet u Google
mít web
Registrace do Google Analytics
Chcete-li Google Analytics využívat, je třeba se nejprve registrovat. Registrační vstup naleznete na stránce www.google.cz/analytics/. Jazykovou bariéru společnost Google už odstranila. Statistiky se tak českým uživatelům zobrazují v mateřském jazyce. Po registraci je zapotřebí vygenerovat kód, který vložíte na vlastní webové stránky. Zadejte adresu URL webové stránky. Do pole Název účtu zadejte název účtu a klikněte na tlačítko Pokračovat. Jakmile vložíte vygenerovaný kód do všech stránek, začne služba Google Analytics shromažďovat údaje o provozu vašeho webu. Údaje se objeví v přehledech do 24 hodin.
Konfigurace profilu na Google Analytics
Ta vám umožní optimalizovat nastavení tak, abyste dosáhli přesnějších informací. V tabulce Profily webových stránek stačí kliknout na Upravit. Nastavte si výchozí stránku. Tím docílíte srovnání záznamů v protokolu například pro stránku www.neco.cz a www.neco.cz/index.html. To je ve skutečnosti stejná stránka, ale v přehledech mohou být označované různě.
Propojení s účtem Google Adwords
Jestliže využíváte službu Google Adwords, pak lze ji propojit s Google Analytics. Získáte tak cenná data, která poukážou na efekt vložených investic do kontextové reklamy a úspěšnost vaší placené kampaně. Stačí se přihlásit do Google Adword a postupovat podle pokynů v kartě Google Analytics.
Nastavení cílů
Máte-li komunitní server, pak jedním z cílů je, abyste získávali nové registrované uživatele stránek. Máte-li elektronický obchod, cílem je, aby zákazník provedl nákup. Tyto údaje lze v Google Analytics sledovat. Budete tak mít přehled, jaká je úspěšnost dosažení takového cíle a zda pro uživatele stránek ve vaší prezentaci neexistuje nějaká bariéra, která jim brání dokončit nákup či registraci. Hovoříme o tzv. cílové konverzi. Cíl je webová stránka, na kterou se návštěvník dostane po završení nákupu či dokončení jiné požadované akce, např. registrace či stažení. Pojem cesta pak představuje "trasu", kterou mají návštěvníci pro dosažení cíle absolvovat. Jestliže tyto stránky ve svém účtu Google Analytics nadefinujete, pak můžete sledovat hodnotu takového cíle, a zjistíte, kam popřípadě na webu uživatelé zamířili. Klikněte na profil, Upravit a zadejte adresu URL cíle. Dosažení této stránky se označí jako úspěšná konverze. Například stránky pro potvrzení registrace, stránky pro dokončení kontroly nebo stránky s poděkováním. Pak definujte cestu k cíli. První stránka by měla být společná všem uživatelům, definujte další kroky k cíli, které musí uživatelé absolvovat, aby byla dosažena konverze.
Nastavení filtrů Google Analytics
Nastavením filtrů můžete vyloučit například některé lidi, kteří webové stránky navštěvují, ze statistik. Například sebe. Získáte tak hodnotnější a věrnější data, které nezkreslujete svou aktivitou na stránce. Nastavit filtr můžete následovně: Nastavení Analytics - Správce filtrů - Přidat filtr. Některé filtry vám nástroj už předdefinoval, stačí si vybrat ten, který potřebujete.
Přístup do Google Analytics i dalším lidem
Jste-li správce stránek, jistě i jejich majitel bude mít zájem na tom, aby mohl sledovat statistiky návštěvnosti a analyzovat chování uživatelů na stránkách. Google Analytics lze nasdílet s dalšími lidmi. Zvolte Správce přístupu - Přidat - Typ přístupu - poté můžete určit roli: buď se novému uživateli budou zobrazovat pouze statistiky, nebo jej můžete určit správcem služby.
Diskuze k článku