Jak získat fanoušky na Facebooku - guerilla návod pro firmu | rady
Jak získat fanoušky na Facebooku - guerilla návod pro firmu | rady. Každá firma při zakládání profilu na Facebooku stojí před otázkou, jak získat pro firemní Facebook nové fanoušky. Podělím se s vámi o ověřený postup, který mi přinesl na Facebooku pět tisíc nových fanoušků během několika dní.
Nápad, idea, kontroverze
Princip úspěšného marketingu na Facebooku jsem postavil na tzv. guerille. Opíral jsem se o poměrně kontroverzní nápad, díky kterému jsem upoutal pozornost uživatelů Facebooku. Na guerillu poměrně často narazíte v Praze, kde velká koncentrace lidí umožňuje i rychlejší způsob virálního šíření - tzn. že si o vašem kontroverzním nápadu povídají a šíří tuto informaci dál. Na začátku tedy stojí nápad, který má lidi upoutat, provokovat nebo šokovat.
Příprava fanouškovské základny
Dříve, než budete svůj nápad uvádět v praxi, požádejte své známé, kamarády a přátele, kteří na Facebooku mají svůj profil, aby se stali fanoušky vaší firmy, služby či produktu, který na Facebooku nabízíte. Stejně tak požádejte své zaměstnance, aby se k firemnímu profilu na Facebooku připojili. Získáte tak první fanouškovskou základnu, která se na Facebooku stane "jádrem distribuční sítě" uvnitř sociální sítě. Tvorba této základny, byť je sebemenší (nebo sebevětší, chcete-li) vám přinese ještě jedno pozitivum. Málokdo se chce na internetu vyjadřovat jako první. Na Facebooku se navíc k různým skupinám a stránkám začíná kvůli propuknutým kauzám projevovat nedůvěra. Již existující fanoušci zvyšují kredibilitu vašeho firemního profilu.
Rozjeďte to. Vše ale řádně dokumentujte
Realizujte svůj guerilla nápad. Pokud využíváte prostředí mimo internet, pak se snažte o to, aby výsledný produkt byl zdokumentován - fotografie, video, neváhejte kontaktovat média... Tyto materiály pak umístěte na profil na Facebooku a nechte nasdílet s vašimi přáteli. Lepší variantou by bylo, kdyby materiály postupně umisťovaly na jedny stránky na Facebooku vaši blízcí přátelé, kterým důvěřujete. Teď se ukáže, jakou pozornost jste upoutali.
Diskuze k článku