Co je potřeba

  • 1 lžička kukuřičného škrobu
  • 1 lžička aktivního uhlí rostlinného původu
  • 2 lžičky převařené vody
  • 20 kapek kvalitního rostlinného oleje
  • Obal na řasenku
1

Aktivní uhlí se vyrábí zuhelněním rostlinných materiálů (např. dřeva či kokosových skořápek). Dá se užívat vnitřně při střevních problémech. Zevně Vám pomůže proti akné, černým tečkám a mastné pleti. Do řasenky jej přidáváme zejména pro jeho intenzivní černou barvu. Aktivní uhlí seženete v prodejnách se zdravou výživou, v lékárnách či na internetu.

2

Z rostlinných olejů můžete zvolit olej ricinový, jenž mimo jiné podporuje růst řas a má antibakteriální a protiplísňové účinky. Ricinový olej je však velmi hustý, proto jej doporučujeme smíchat s některým dalším rostlinným olejem. Skvělé účinky na hustotu řas a proti jejich vypadávání má olej jojobový, na rychlejší růst působí i mandlový či olivový olej.

3

A jaký je postup?

V čisté a suché misce důkladně promícháme kukuřičný škrob s aktivním uhlím, tak aby směs měla jednolitou černou barvu.

4

Poté přidáme polovinu množství rostlinného oleje a zapracujeme ji do černého prášku. Následně přilijeme zbytek oleje a převařenou vodu a vše smícháme.

5

Výsledkem by měla být směs o hustotě, jakou mají běžné řasenky, kterou přelijeme pomocí trychtýře či igelitového sáčku (odstřihneme roh, jako kdybychom chtěli zdobit perníčky) do vyčištěného a osušeného starého obalu od řasenky.

Tipy
  • Obal i kartáček od řasenky před plněním opravdu důkladně omyjeme a necháme vyschnout.
  • Pokud se Vám nechce vymývat starý obal od řasenky, dá se dnes v e-shopech s potřebami pro výrobu domácí kosmetiky sehnat i nový nepoužitý obal.
Varování
  • Ricinový olej by se neměl dostat do očí, proto řasenku aplikujte opatrně.
  • Ověřte si, že netrpíte alergií na žádnou ze složek, které jsou obsažené v podomácku připravené řasence.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.142855
Average: 4.1 (7 votes)