Co je potřeba

  • 800 g hovězí kližky
  • hovězí kosti
  • 2 l vody
  • 350 g červené řepy
  • 1 větší cibule
  • 150 g mrkve
  • 150 g petržele
  • 1 velký rajčatový protlak (nebo plechovka rajčat)
  • 3 středně velké brambory
  • sůl
  • 2 bobkové listy
  • mletý pepř
  • zakysaná smetana
  • sádlo
  • hladká mouka
  • ocet
  • cukr
  • pikantní klobása
1

Do tlakového hrnce dáme vařit kosti a hovězí maso. Zatímco vaříme vývar, připravíme si zeleninu. Mrkev a petržel omyjeme a nakrájíme na proužky, stejně tak brambory. Cibuli pokrájíme na kostičky. Celou červenou řepu uvaříme do poloměkka ve vodě. Řepu před vařením neloupeme ani neodkrajujeme kořen, aby nevytekla šťáva. Teprve po uvaření a zchladnutí řepu nakrájíme na stejné proužky jako ostatní zeleninu.

2

Na sádle osmahneme pokrájenou mrkev, cibuli a petržel. Zeleninu pečlivě orestujeme, přidáme rajčatový protlak a dusíme asi 15 minut společně. Zalijeme přecezeným vývarem z masa a kostí, přidáme brambory, červenou řepu, sůl, bobkový list a pepř a vaříme.

3

Na lžíci sádla připravíme z hladké mouky bledou jíšku. Jíška nesmí ztmavnout, její chuť by příliš ovlivnila chuť polévky. Jíšku vychladíme a studenou důkladně promícháme v polévce. Jíšku přidáváme do polévky v momentě, kdy jsou brambory poloměkké. Po zahuštění boršč ještě povaříme asi 10 minut.

4

V dalším kroku si hovězí maso (z vývaru) nakrájíme na kostičky, pikantní klobásu na kolečka a obě ingredience vhodíme do hrnce s polévkou. Vše společně prohřejeme a polévku dochutíme solí a cukrem. Chcete-li, můžete k dochucení použít také ocet.

5

Hotový boršč servírujeme s kopečkem husté kysané smetany. Jako přílohu podáváme pečivo. Boršč je nejlepší po rozležení.

Tipy

Místo vařené červené řepy můžeme do polévky přidat naloženou řepu. V tom případě již nekyselíme octem. Další varianta je řepu před použitím upéct zabalenou v alobalu v troubě.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)