Co je potřeba

  • pstruzi podle počtu osob
  • máslo
  • sůl
  • hladká mouka
  • zelené bylinky (petržel, rozmarýn, tymián, mateřídouška, šalvěj, česnáček, popenec...)
  • citron
1

Vykuchané a očištěné ryby důkladně omyjeme a osušíme. Vetřeme do nich sůl, nejlépe mořskou, pokapeme citronem a necháme v chladničce asi 30 minut odležet.

2

V misce utřeme máslo s drobně pokrájenými čerstvými bylinkami. Kombinaci natí zvolíme podle chuti. Všechny bylinky jsou v kombinaci s rybím masem a máslem výborné. Do másla pro zvýraznění chuti můžete přidat i stroužek utřeného česneku. Česnek se dá nahradit pažitkou a tu mohou i žlučníkáři. Kopr je také vhodnou volbou, i když ne každý ho má rád. Máslo s bylinkami už nesolíme.

3

V dalším kroku hotovým bylinkovým máslem naplníme odleželé pstruhy. Máslo vetřeme i do masa.

4

Naplněné ryby obalíme v hladké mouce ze všech stran. Pekáč vytřeme máslem nebo chuťově neutrálním olejem a položíme na něj ryby. Pečeme v troubě při teplotě 200 °C. V průběhu pečení ryby opatrně obrátíme, aby byly dozlatova upečené z obou stran. Ryba se peče krátce, přibližně 30 minut, doporučuji čas přizpůsobit velikosti pstruhů.

5

Pstruhy doporučuji podávat s bylinkovými brambory a ozdobené kolečky citronu. Vhodnou přílohou je zeleninový salát.

Tipy

Pro přípravu ryb používáme máslo nebo chuťově neutrální olej. Olivový olej by přebil jemnou chuť pstružího masa.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.81818
Average: 4.8 (11 votes)