Co je potřeba

  • 0,5 kg žitné, tmavé chlebové mouky
  • 0,5 kg pšeničné hladké mouky
  • 0,5 l světlého 10° piva
  • 1 kostička droždí
  • 1 dl vlažné vody
  • 3 kávové lžičky kmínu
  • 3 rovné kávové lžičky soli
  • 1/2 kávové lžičky fenyklu
  • 1/2 kávové lžičky anýzu
  • trochu piva na potírání chleba při pečení
  • hladká mouka na plech
1

Do mísy si připravíme oba druhy mouky, sůl a koření (kmín, fenykl, anýz). Vše důkladně prosijeme a trochu takto připravené směsi si odložíme stranou (asi čtvrtlitrový hrnek).

2

Do vlažné vody rozdrobíme droždí a necháme asi 10 minut stát. Pivo si ohřejeme, aby bylo vlažné a spolu s vodou s kvasnicemi nalijeme do mísy k mouce. Dohromady vařečkou vše promícháme a přendáme na pracovní desku, kde do těsta zapracujeme zbytek mouky, odložený v hrnku.

3

Těsto velmi důkladně promícháme. Opravdu si s těstem pohrajte, ať se chléb podaří. Výsledkem bude vláčné nelepivé těsto. Misku přikryjte utěrkou a dejte na nejteplejší místo v bytě kynout. Těsto nechte kynout minimálně 2 hodiny. Po hodině kynutí ho znovu promíchejte a nechte další hodinu v teple. Vykynuté těsto zdvojnásobí velikost.

4

V dalším kroku si z vykynutého těsta utvořte bochník nebo veku, dejte na plech vyložený papírem na pečení a posypaný hladkou moukou. Předehřejte si troubu na 230 °C a zatímco se bude trouba nahřívat, chléb bude odpočívat. Mělo by to trvat asi 30 minut.

5

Chléb před vložením do trouby potřete pivem. Zároveň s chlebem dejte do trouby na dno kastrůlek s vodou. Po 20 minutách teplotu ztlumte na 200 °C a znovu chléb potřete pivem. Po dalších 15 minutách vyjměte kastrůlek s vodou a chléb dopečte. Zkuste asi po hodině pečení špejlí, je-li chléb hotový. Upečený chléb nechte vychladnout na mřížce a krájejte po vychladnutí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (11 votes)