Co je potřeba

  • 1 hrnek dýně nakrájené na kousky
  • 1 a 1/2 hrnku kukuřičné mouky
  • 1/2 hrnku rýžové mouky
  • 1/2 hrnku pohankové mouky
  • 1/3 hrnku vlažné vody
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 1/4 kostky čerstvého droždí
  • 2 vejce
  • 3 lžíce kokosového nebo jiného rostlinného oleje
  • 2 lžičky perníkového koření nebo dýňového koření
  • dýňová či jiná semínka na posypání
1

Pro přípravu použijte jakýkoliv kousek dýně, který Vám třeba zbyl po přípravě jiného dýňového pokrmu.

2

A jaký je postup?

Nejprve oloupeme dýni (Hokkaidó nemusíte), nakrájíme ji na kousky a vložíme do hrnce. Dýni podlijeme trochou vody a necháme ji podusit doměkka, poté ji rozmixujeme ponorným mixérem na pyré.

3

Do mísy nasypeme mouky, uděláme důlek a rozdrobíme do něj kvasnice, které zasypeme lžičkou třtinového cukru a zalijeme vlažnou vodou. Kvásek necháme chvilku vykynout na teplém místě přikrytý utěrkou.

4

Do kvásku rozklepneme vejce, přidáme cukr, rozpuštěný kokosový tuk, připravené dýňové pyré, sůl a perníkové koření.

5

Vypracujeme hladké vláčné těsto, které necháme asi hodinu kynout. V případě potřeby přidáme více mouky.

6

Poté těsto přendáme do máslem nebo kokosovým tukem vymazané formy, posypeme jej semínky a necháme ještě čtvrt hodiny pod utěrkou kynout.

7

Chléb dáme péct do trouby vyhřáté na 180 °C zhruba na půl hodiny dozlatova.

8

Dýňový chléb podáváme politý javorovým sirupem či medem nebo jen tak samotný ke kávě.

Tipy
  • Dýňový chléb můžeme upéct také v domácí pekárně. Místo čerstvého droždí je vhodnější droždí instatní. Všechny suroviny vložte do pekárny a vyberte vhodný program – např. bezlepkové pečení.
  • Zkuste do dýňového chleba přidat nasekané vlašské ořechy.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)